خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
نوین تحقیق
تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
تحقیق امداد رسانی و كمكهای اولیه

تحقیق امداد رسانی و كمكهای اولیه

دانلود تحقیق امداد رسانی و كمكهای اولیه

تحقیق امداد رسانی و كمكهای اولیه
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 182 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

تحقیق امداد رسانی و كمكهای اولیه

در 24 ژوین 1984 نام شهر كوچكی به اسم Solferino در استان Mantoue واقع در شمال ایتالیا در تاریخ برای همیشه ثبت شد. این در زمانی بود كه ارتش franco-pemontaise به سركردگی ناپلیون سوم اطریشیان را شكست داد. این جنگ خونین هزاران مجروح داشت كه معالجه نكردن انان منجر به مرگشان شد. یك سویسی به نام Henry Dunant كه شاهد این تراژدی بود به كمك افراد محلی در صدد كمك به مجروهان برامد. او بدون تعصب و تبعیض به یاری مجروهان هر دو سپاه شتافت. اولین داوطلبین این كمك به مجروهین جنگی فریاد میزدند Tutti fratelli یعنی ما همگی برادریم. Henry Dunant در بازگشت اولین خبر جنگی خود را به نام خاطره ای از سولفرینو نوشت و در ان نفرت انگیز بودن جنگ را خاطر نشان كرد. از ان زمان به بعد هزارن فرد سرباز یا غیر سرباز و زندانیان حق این را یافتند تا برای اینكه لحظات ازمایشهای سخت و دردها كمتر ظالمانه باشند از این حركت برادرانه یا كمك برخوردار شوند. ایده Henry Dunant منجر به تشكیل كمیته ای 5 نفره در سویس برای بررسی امكانات اجرای عملیات كمك رسانی به مجروحین جنگی شد. یك كنفرانس بین امللی در ژنو انجام شد و 16 كشور كه یكی از انها كشور فرانسه بود در این كنفرانس حضور یافتند. انان تصمصم گرفتند كه در هر كشور كمیته های كمك رسانی تشكیل دهند و یك نشان و علامت نیز برای این كمیته ها انتخاب كردند : صلیبی سرخ بر زمینه ای سفید. این دولتها همچنین قوانینی بین المللی در مورد اسرای جنگی كه در جنگ شركت نمی كنند وضع كردند كه تحت عنوان كنوانسیون ژنو كه اولین انها در 22 اوت 1864وضع شد معروفند. جایزه صلح نیز توسط كارخانه دار سویدی (1833-1896) Alfred Bernhard Nobel ایجاد شد و در قوانین ان قید شده بود كه این جایزه میبایست هر سال به افرادی كه در برادری بین ملت ها سهم بسزایی داشته و تلاش كرده اند اهدا شود. ...

...

آنچه كه صلیب سرخ به هنگام بروز حادثه توصیه میكند : بخش اول 1- به هنگام بروز حادثه پیشگیری از بروز حادثه ای جدید در محل از كارهای مهم میباشد. به هنگام بروز حادثه در خیابان یا جاده محل حادثه را همانند تصویر زیر با گذاشتن بالیز محدود كنید. اگر حادثه برق گرفتگی میباشد بلافاصله برق را قطع كنید. حادثه را به پلیس و یا اتش نشانی و پزشك اطلاع دهید. همیشه شماره تلفن ارگانیزمهای اینچنین و سرویس اورژانس بیمارستانها و یا امبولانس را در نزدیكی تلفن و یا در كیف خود داشته باشید. به انان ادرس دقیق محل وقوع حادثه و تعداد نفرات و وضعیت انان و كمكهای اولیه ای را كه انجام داده اید را اطلاع داده و فراموش نكنید كه شماره تلفن خود را نیز بدهید. 2 - امداد و كمكهای اولیه : در صورت بروز خونریزی فرد را به حالت خوابیده نگاهداشته و با قدرت هر چه تمامتر با كف دست به روی محل خونریزی تا رسیدن كمك فشار دهید. فراموش نكنید كه برای اینكار از دستكش پلاستیكی یا كیسه پلاستیكی در صورت نداشتن دستكش و یانظایر ان استفاده كنید . این برای پیشگری از سرایت احتمالی بعضی بیماریها توسط خون مبتلا به ان بیماری میباشد. دراز كردن فرد برای جلوگیری از بیهوشی و اغما به دلیل از دست دادن زیاد خون میباشد. سه چیز را همیشه به خاطر داشته باشید : -هرگز مصدوم را ایستاده نگاه ندارید -هرگز سعی نكنید تا جسمی خارجی را كه در داخل جراحت میباشد خارج كنید -هرگز ولو مصدوم از شما تقاضا كرد به او اب و غذا ندهید

بخش دوم نارسایی و ناراحتی قلبی چگونه متوجه ناراحتی قلبی بشویم؟ فردی كه دچار ناراحتی قلبی میشود شكایت از دردهای شدیدی در قفسه سینه خواهد كرد كه همانند منگنه ای او را میفشرد. ...

...

دانلود تحقیق امداد رسانی و كمكهای اولیه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق امداد رسانی و كمكهای اولیه,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
تحقیق صلیب سرخ و هلال احمر و امداد رسانی

تحقیق صلیب سرخ و هلال احمر و امداد رسانی

دانلود تحقیق صلیب سرخ و هلال احمر و امداد رسانی

تحقیق صلیب سرخ و هلال احمر و امداد رسانی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 224 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64

آشنایی با صلیب سرخ و هلال احمر و امداد رسانی

1- تاریخچه صلیب سرخ و هلال احمر                              1   

  2- تاریخچه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر       5    

  3- مبدأ پیدایش و علائم نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر   7        

  4- اصول اساسی هفتگانه صلیب سرخ و هلال احمر                  8

  5- اهداف سازمان هلال احمر                               9

  6- تعریف کمک های اولیه                                     10

  7- اهداف آموزش کمک های اولیه                        10

  8- سیستم خدمات اورژانسی پزشکی              11

  9- نقش و وظایف امدادگر در صحنه آسیب            11   

10- خصوصیات امدادگر                                     12

11- واکنش به استرس ها و تأثیر استرس بر مصدومین زنده  13

12- علایم استرس                                   14

13- نحوه رسیدگی به فردی که عزیزی را از دست داده است   14

14- کمک های اولیه                                                16

15- توصیه های لازم در هنگام زلزله                        17

16- مشخصات زلزله                                         18

17- صلیب سرخ و هلال احمر                               19

18- تشکیلات سازمان صلیب سرخ و هلال احمر         23

19- اهداف سازمان صلیب سرخ و هلال احمر       24

20- روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر                  27

21- تاریخچه کمیته ملی حقوق بشر دوستانه           37

22- مقدمه                                                37

23- سوابق تشکیل کمیته های ملی حقوق بشر دوستانه   38

24- سابقه تأسیس کمیته ملی حقوق بشر دوستانه       39  

25- فعالیت های کمیته ملی حقوق بشر دوستانه        41

26- تاریخچه سازمان داوطلبان                              45

27- وظایف سازمان داوطلبان                                  49

28- تاریخچه سازمان امداد و نجات                    55

29- کمک های اولیه چیست؟                                60        

30- منابع و مآخذ                               64

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: بخشهایی از متن:

نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر

 

الف- مبدأ پیدایش و علائم آن

  درسال 1859 .م. جنگی بین سربازان فرانسوی و اتریش در حوالی سولفرینو شروع شد. به طوری که بعد از 16- 15 ساعت 40000 کشته و زخمی به جای گذاشت.   درسال 1241 ه.ش یک تاجر سوئیسی نیکوکار به نام هانری دونان به شهر کاسپن لیوان در 4 کیلومتری سولفرینو رسید. وقتی آن صحنه های دلخراش را مشاهده کرد ، اوتحت تأثیرقرارگرفت و تصمیم گرفت برای نجات جان مجروحان جنگ کاری بکند. او خاطرات خود را در کتابی به نام « یاد سولفرینو » نوشت ، که از وضع زخمی ها و آسیب دیدگان در آن کتاب مطالبی را بیان کرد و یاد آور شد که ایجاد یک سازمان مقدس و بین المللی برای کمک به سربازان زخمی لازم است ، کمیته بین المللی صلیب سرخ بوجود آمد.   درسال 1863.م. نمایندگان 16 کشور در ژنو گرد هم آمدند و با کوشش های رونان و یارانش این کمیته برای اولین بار تشکیل شد و در سال بعد به رسمیت شناخته شد. قراردادهای چهارگانه ژنو براساس احترام به شخص وحشیت انسان تدوین شد وحافظ حقوق مجروحین و بیماران و اسیران و افراد بی طرف درزمان وقوع جنگ می باشد. تاکنون 185 کشور از جمله دولت ایران به این قرارداد ملحق شدند. این جمعیت درسال 1302ه.ش به نام جمعیت شیروخورشید درکشور ما تأسیس شد. در سال 1359 این جمعیت به جمعیت هلال احمر تبدیل شد.

علائم صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر

   درسال 1242ه.ش برای تجلیل ازهانری دونان واحترام به زادگاه او ( سوئیس ) که اولین کنفرانس این سازمان را تشکیل دادند. علامت صلیب سرخ روی زمینه ی سفید که معکوس رنگ های پرچم کشورسوئیس بود ،به عنوان علامت مشخصه ی حرکت صلیب سرخ انتخاب شد. درسال 1255ه.ش. ( 1876.م. ) به دنبال جنگ روسیه و عثمانی ، دولت روسیه و عثمانی اعلام داشت به جای صلیب سرخ روی پارچه ای سفید به کار خواهد گرفت که معکوس رنگ های پرچم روسیه و عثمانی است. این علائم درسال 1308ه.ش به عنوان علائم امدادی دارای مصونیّت به رسمیّت شناخته شد. علائم فوق الذکر که مورد حمایت قراردادهای ژنو می باشند ، دارای محتویات فرهنگی بوده و مفهوم مذهبی به طور مستقیم ندارد. باید یادآور شد که برای مسلمانان اندیشه های هانری دونان که در وجود صلیب سرخ بین المللی شناخته می شود تازگی ندارد. به خاطر این که در 1400 سال قبل و حتّی پیش از آن راه انبیاء و اولیاء الهی اصول حیات بخش انسانی را به ما آموخته است.

...

دانلود تحقیق صلیب سرخ و هلال احمر و امداد رسانی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق صلیب سرخ و هلال احمر و امداد رسانی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مقاله زندگی نامه و آثار جلال آل احمد

مقاله زندگی نامه و آثار جلال آل احمد

دانلود مقاله زندگی نامه و آثار جلال آل احمد

مقاله زندگی نامه و آثار جلال آل احمد
دسته بندی زبان و ادبیات فارسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 220 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

مقاله زندگی نامه و آثار جلال آل احمد

فهرست:

بیوگرافی   .............................................. 1تا5

آثار    :

الف)  نوشته:.......................................... 5 تا 7

ب‌)  ترجمه ها:.........................................  8تا 9

ج) چاپ نشده ها:.................................. 9

نظرمردم در رابطه با او و گوشه ای از کتابهای او  10تا19

   منابع: .......................................   20

::::::::::::::::::::::::::::::::::::: بخشهایی از متن:

بیوگرافی

      جلال آل احمد یازدهم آذر 1302 در پاچنار تهران در خانواده ای مذهبی اهل شمال به دنیا آمد. پدر و برادر بزرگ او  روحانی بودند. بعد از پایان دبستان ، پدرش او را از درس خواندن منع كرد و به او گفت كه : (( برو بازار كار كن )). چنین شد كه روزها كار می كرد ، ساعت سازی ، سیم كشی برق ، چرم فروشی و از این قبیل ، و شبها در كلاسهای شبانة دارالفنون شركت می كرد. دوره متوسطه دارالفنون  را در سال 1322  به پایان برد ، در این سال پدرش او را به نجف در عراق فرستاد تا طلبه شود ، اما آل احمد در آنجا چند ماهی بیشتر نماند ، به ایران بازگشت و وارد دانشسرای عالی شد. پس از اینكه با چند تن از دوستانش در كوچة انتظام امیریه « انجمن اصلاح » را پایه گذاری كرد كه كارش بررسی افكار و عقاید احزاب مختلف بود ، در اوایل سال 1323 به اتفاق دوستانش به « حزب توده ایران » پیوستند.  در سال 1324چاپ نخستین داستان كوتاه او با نام «زیارت» در مجلة «سخن» موجبات آشنایی او را با صادق هدایت فراهم ساخت. ...

...

آثار :

الف) نوشته ها

1. دید و بازدید عید (1324)

گزارشهایی از وضع دبیرستانهای تهران (1325)  .2

از رنجی كه می بریم (1326) .3

حزب توده سر دو راه (1326) ( همراه با دكتر اپریم ) .4

سه تار (1327) . 5

زن زیادی (1331) .6

اورازان (1333) . 7

هفت مقاله (1334).8

سرگذشت كندوها (1337) .9

...

دانلود مقاله زندگی نامه و آثار جلال آل احمد






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله زندگی نامه و آثار جلال آل احمد,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
تحقیق مشاهیر سال سوم راهنمایی

تحقیق بررسی مشاهیر سال سوم راهنمایی

دانلود تحقیق مشاهیر سال سوم راهنمایی

تحقیق بررسی مشاهیر سال سوم راهنمایی
دسته بندی زبان و ادبیات فارسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 458 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

تحقیق بررسی مشاهیر سال سوم راهنمایی

فهرست:

اسامی .................................................................................... صفحه

سعدی .........................................................................................  2

خواجه عبدالله انصاری ...................................................................... 4

روح ‌الله موسوی خمینی ....................................................................  5

آیت الله خامنه ای ........................................................................... 6

شمس الدین محمد جوینی ..................................................................11

امام محمد غزالی ............................................................................11

ژول ورن ..................................................................................11

حافظ .........................................................................................12

سهراب سپهری ............................................................................ 15

نیما یوشیج ....................................................................................16

بیابانکی سعید ................................................................................18

لطفعلی صورتگر............................................................................. 18

جلال آل احمد ............................................................................... 19

دکتر محمود صنایی ......................................................................... 20

شیخ بهایی ................................................................................... 20

حاج آخوند ملا عباس تربتی ............................................................... 21

دکتر غلامحسین یوسفی .................................................................... 22

پل الوار ...................................................................................... 22

مولوی  ...................................................................................... 23

خواجه نصر الدین توسی .................................................................. 24

غلامعلی حداد عادل ....................................................................... 24

محمد حسین هیکل ......................................................................... 25

ابوالفضل رشید الدین میبدی ............................................................. 25

جامی .......................................................................................  26

عبید زاکانی ................................................................................. 28

عباس اقبال آشتیانی ....................................................................  29

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: قسمت هایی از متن:

امام محمد غزالی

ابو حامد بن محمد بن محمد غزالی توسی در 450 هـ . ق در طابران توس متولد شد . پدرش پیشه بافندگی داشت و لقب غزالی از همین پیشه  پدرش است . غزالی بعد از مدتی به نیشابور رفت و خدمت امام الحرمین ابوالمعالی جوینی فقیه و متکلّم بزرگ به تحصیل پرداخت و هنوز 28 سال از عمرش نگذشته بود که درایت و فقه و اصول حدیث و درایت در کلام عدل استاد شد و در سال 484 هـ . ق مدرس در نظامیه شد در سن 39 سالگی دچار تحولی روحانی شد و برادر خود احمد غزالی را جانشین خود در تدریس کرد و به اندیشه سوک از بغداد به جانب حجاز بیرون رفت و بعد از ده سال به توس بازگشت و در خا نقاه نزدیک خانه خود مسئول تعلیم شد .

تالیفات او عبارتند از : 1. احیاء علوم الدین 2. نصیحه الملوک 3. مجموعه مکاتب او مشهور به فضایل الانام من رسائل حجه الاسلام  4. کیمیای سعادت که خلاصه احیاء علوم دیـن است .  امام محمد غزالی در سال 505 هـ . ق در زادگاهش در گذشت .

ژول ورن

ژول ورن خالق رمّان های علمی تخیلی (1905 _ 1828 م ) در شهر نانت فرانسه متولد شد . پس از اتمام تحصیلات گواهینامه رشته حقوق را دریافت کرد . ابتدا اولین شعرش را با کمک الکساندر دوما سرود . بعد از آن شور و شوق نویسندگی در او پیدا شد کارش در نویسندگی بی سابقه بود . او بجای اینکه رمانهایش را از گذشته نگیرد توجه به آینده کرد ، بیشترین داستانهایش در این عصر به حقیقت پیوسته و ما به تعجب همه گردیده است . آثار او عبارتند از : 1. پنج هفته در بالن 2. بیست هزار فرسنگ زیر دریا  3. دور دنیا در هشتاد روز  4. میشل استروگف .

...

نیما یوشیج

(( پدر شعر نو  )) (( شاعر افسانه ))

زمینه فعالیت : شاعر، نویسنده، نظریه ‌پرداز ادبی و منتقد

علی اسفندیاری متخلص به نیما فرزند ابراهیم خان نوری عظام السلطنه ، دوران دبستان را در زادگاهش به اتمام رسانید و به تهران آمد و به مدرسه (سی نویی)  فرانسوی ها رفت و با راهنمایی استادش نظام الوفا  به سرودن شعر پرداخت . درآغاز شعرهایی به سبک قدیم خراسانی می سرود . اما کم کم راه تازه ای را در پیش گرفت و سبکی به نام « شعر نو » را پایه گذاری کرد . نیما عربی هم خوب میدانست . وی در سال    21/ آبــان/  1274 هـ . ش  در دهکده یوش مازندران متولد شد و در سال  13/ دی /  1338 هـ . ش درگذشت .

نیما نه تنها از    غالب در شعر نوعنب بوجود آورد بلکه از نظر محتوا نیز شکل تازه ای را پدید آورد . او منتقد است که مصراع ها و ابیات به طور دسته جمعی وزن را به وجود می آورند دلیلی ندارد که مصراع اول یا دوم را آنقدر بکشیم تا هم قد شوند او عقیده دارد که باید قالب را در جریتن فعالیت م متناسب با محتوا پدید آورد .

مجموعه اشعار او عبارتند از : خانواده سرباز _ ]ب در خوابگه مورچگان _ پرنده منزوی _ خروس و بوقلمون _ قطعه زیبای افسانه –مرغ آمین .

...

دانلود تحقیق مشاهیر سال سوم راهنمایی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق مشاهیر سال سوم راهنمایی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه ویژگی های جمعیت شناختی

مبانی نظری و پیشینه ویژگی های جمعیت شناختی

دانلود مبانی نظری و پیشینه ویژگی های جمعیت شناختی

مبانی نظری و پیشینه ویژگی های جمعیت شناختی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9

مبانی نظری و پیشینه ویژگی های جمعیت شناختی

در 9 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx 

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

تعریف

به ویژگی­های کلی هر فرد مانند جنسیت، تحصیلات، سن، تجربه­ کاری، الگوی نقش، نظام آموزشی و جایگاه اجتماعی وی در جامعه خود گفته می­ شود (پورداریانی، 1382).

مهمترین ویژگی ­های جمعیت­ شناختی

تجربه کاری

کارکنان سازمان در شغل یا صنعتی که کار خود را در آن آغاز می­ کنند، در بسیاری موارد دارای تجربه قبلی هستند. تجربه­ کاری قبلی در مسیر خاصی از فعالیت اقتصادی، همبستگی مثبتی با موفقیت دارد. همبستگی زیاد بین میزان موفقیت و تجربه قبلی نباید شگفت­ آور باشد.

از این­ رو، اکثریت کارکنان خواه موفق، خواه ناموفق که در صنعت خود، دارای تجربه قبلی بوده ­اند. توانایی آن را دارند که کارها را بهتر از رئیس و کارفرمای خود انجام دهند.

2الگوی نقش

خانواده و دوستان نیز به عنوان الگوی نقش برای بهره ­ور شدن موثر می­ باشند. حداقل ۴۰ درصد کارکنان موفق در خانواده­ های خود، تجربیات بهره وری را مشاهده نموده­اند. البته مشاهده موفقیت اشخاص دیگر نیز، کارکنان را متمایل به پذیرش مخاطره بهره­ وری می­ نماید (اصلانی، 1390). ...

...

پژوهش ­های انجام شده در داخل کشور

درباره رابطه بین خلاقیت و بهره وری ،تحقیقات کمتری انجام شده است.بر این اساس سعی کرده­‌ایم تا پژوهش های انجام گرفته را مورد بررسی قرار داده و از نتایج تجربی آن ها استفاده نماییم.

حسن زاده و همکارانش در (1390) طی مطالعات خود دریافتند که بین متغیرهای جنسیت، سن، تحصیلات، وضعیت تاهل و سابقه کاری و بهره وری کارکنان رابطه معناداری وجود ندارد.

سبزی علی آبادی (1388) در تحقیقی با عنوان اولویت­ بندی عوامل سازمانی مؤثر در ارتقای بهره ­وری نیروی انسانی در صنایع کوچک، نتایج زیر را به دست آوردند: کیفیت زندگی کاری، توانمند سازی کارکنان، و نظام انگیزشی به عنوان عوامل سازمانی مؤثر بر ارتقای بهره ­وری نیروی انسانی در نظر گرفته می­ شود.

در همین سال و در پژوهشی دیگر که توسط رحمتی اندامی و اسفندیاری (1388)، صورت گرفت؛ نتایج حاصل از انجام این پژوهش نشان داد که خلاقیت یکی از عوامل مؤثر بر بهره وری وظایف سازمانی کارکنان بوده و از جمله عوامل مهم جهت ارتقاء کمی و کیفی سطح تولیدات سازمان می باشد. ...

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه ویژگی های جمعیت شناختی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه ویژگی های جمعیت شناختی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تیز هوش

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تیز هوش

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تیز هوش

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تیز هوش
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تیز هوش

در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

تعریف هوش[1]

معانی هوش در فرهنگ های مختلف به شکل گوناگونی وجود دارد اما به گونه کلی می توان هوش را از دیدگاه وکسلر[2] چنین تعریف کرد: هوش مجموعه یا کل قابلیت فرد برای فعالیت هدفمند، تفکر منطقی و برخورد کار آمد با محیظ است . یکی از قدیمی ترین تعریف ها از هوش توسظ بنیه و سیمون مطرح شده است به عقیده آنها هوش یک قوه ی ذهنی بنیادی است که تغییر یا فقدان آن بیشترین اهمیت را در زندگی عملی آدمی دارد این قوه ی ذهنی همان قضاوت است که گاه تحت عنوان عقل سلیم، عقل عملی، ابتکار و توانایی انطباق با شرایط یاد می شود. درست قضاوت کردن، درست درک کردن، درست استدلال کردن، فعالیت های بنیادی این هوش است( اتکینسون واتکینسون[3] ،1990،براهنی،1386 ). 

یکی از تعاریفی که بسیار مورد استفاده قرار گرفته، تعاریفی است که در سال 1985 توسط وکسلر مطرح شده است. او هوش را یک مفهوم کلی تلقی کرد که شامل توانایی های فرد برای اقدام هدفمندانه، تفکر منطقی و برخورد موثر با محیط است. وی عقیده داشت هوش کلی را نمی توان با توانایی هوشمندانه معادل دانست. باید آن را به عنوان جلوه ای آشکار شخصیت به طور کلی تلقی کرد.

پیاژه[4] هوش را فعالیتی می داند که از شخصیت سر می زند و دائماً در حال تغییر است. وی تعاریف موجود را برای هوش نمی پذیرد و می گوید من هوش را نه بر اساس ملاک ایستا، آن چنان که دیگران تعریف کرده اند، بلکه از جهتی که هوش را در تکامل خود سیر می کند تعریف می کنم. من هوش را به صورتی از تعادل یابی تعریف می کنم که تمام ساخت های شناختی به سوی آن هدایت می شود به عبارتی، هوش نتیجه‌ی تاثیر دائمی  ومتقابل فرد با محیط است که  اگر این  رابطه  به  صورت   متعادل  صورت  گیرد،موجب توانایی سازگاری فرد با محیط و پیشرفت هوشی می شود(پیاژه به نقل از سیف، 1390).

در تعریف استیس[5] هوش یعنی دررفتار انطباقی فرد که معمولاً دارای عنصری از حل مساله است و توسط فرآیندهای عملی و عملیات شناختی هدایت می شود(سیف، 1390) .

  2-3-2-تعریف کودکان تیز هوش[6]

تیز هوشی عبارت است از مهارت‌ها یا تولیدات فرد که دارای ویژگیهای برتری ، نادر بودن، اثبات پذیری وارزشمندی باشد(استرنبرگ[7] ،زانگ [8]،1949،امیری مجد،1385).

کودکان تیزهوش وبا استعداد کسانی هستند که بر طبق تشخیص افراد صلاحیت دار واهل فن به دلیل استعدادهای برجسته خود قادر به عملکردهای عالی هستند. این کودکان به خدمات وبرنامه های آموزشی متفاوتی ورای آنچه معمولاً از طریق برنامهعادی مدرسه ارائه می شود نیازمندند تا به مسئولیتشان نسبت به خود وجامعه واقف شوند(گالاگر[9] ،1997،مهدی زاده،صافی،1387).


1- Intelligenece

2- Wechsler

3- Atkinson                                                   

1- Piaget

2- Estes

3- Gifted child

4- Stenberg

5- Zhang

6-Gallagher

...

2-4- پیشینه پژوهش‌

2-4-1 – پیشینه داخلی :

رحیمیان بوگر، محمدی فر، نجفی ودهشیری(1392) ،در پژوهشی با عنوان تأثیر مهارت‌های زندگی بر سلامت روان دانشجویان دانشگاه سمنان دریافتند که آموزش مهارت‌های زندگی به طور معناداری سلامت عمومی دانشجویان گروه آزمایش را بهبود بخشیده است و باعث کاهش معنادارعلائم نشانه‌های بدنی، اضطراب وبی خوابی، اختلال عملکرد اجتماعی و افسردگی گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل شده است. همسو با نتایج به دست آمده‌ی این پژوهش علی مدد، زهرا(1392) ،در پژوهشی به بررسی تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت روان نوجونان پرداخت ویافته ها نشان دادند که آموزش مهارت‌ها درنشانه های جسمانی وکارکرد اجتماعی وکاهش نمره های اضطراب و افسردگی نوجوانان تأثیر معناداری داردو در ارتقای سطح سلامت روان تأثیر گذار است.در همین راستا شاویسی زاد(1391)، در پژوهشی به بررسی تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی برسلامت روان فرزندان شاهد وایثارگرپرداخت .یافته ها نشان دادند که آموزش مهارت‌های زندگی به طور معنی داری موجب کاهش شکایت جسمانی، علائم افسردگی و اضطراب و موجب افزایش سلامت روان گروه آزمایش شده است.

آبکنار،عاشوری،پورمحمدرضای تجریشی(1391)، در پژوهشی با عنوان بررسی تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر مهارت های شناختی، رفتاری، هیجانی و انگیزشی دانش آموزان با اختلال ریاضی به این نتیجه رسیدند که آموزش مهارت های زندگی بر مهارت های شناختی، رفتاری، هیجانی و انگیزشی دانش آموزان با اختلال ریاضی اثر معنی داری داشت. با توجه به این كه تقویت این مهارت ها منجر به خودتوانمندسازی اجتماعی دانش آموزان می شود، برنامه ریزی جهت آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان با اختلال ریاضی اهمیت ویژه ای دارد. ...

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تیز هوش






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تیز هوش,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه خواندن و مطالعه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خواندن و مطالعه

دانلود مبانی نظری و پیشینه خواندن و مطالعه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خواندن و مطالعه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 86 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خواندن و مطالعه

در 85 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

میزان مطالعه و گرایش به خواندن و مطالعه از مهم‌ترین شاخص‌های رشد و توسعه است. بدون شک رشد و توسعه یک کشور در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مرهون گسترش خواندن، مطالعه، نشر کتاب و برنامه‌ریزی آموزشی می‌باشد. جامعه‌ای که در آن خواندن و مطالعه حائزاهمیت است جامعه‌ای توسعه یافته است. تمام کشورهای توسعه یافته به خواندن و مطالعه اهمیت فراوان می‌دهند و در پی یافتن روش‌هایی برای علاقمند کردن افراد جامعه خود به کتابخوانی از هرنوع آن می‌باشند. توجه به مدل‌های خواندن و اینکه چگونه می‌توان بهتر خواند، و همچنین توجه به شیوه‌ها و روش‌های صحیح مطالعه عواملی است که این کشورها در پژوهش‌های خود مورد توجه قرار می‌دهند و در پی دستیابی به آنها هستند.

2-2 خواندن

اسمیت[1] (1974) براین باور است که خواندن پایه مشترک موفقیت در تمام زمینه‌های تحصیلی است. خواندن دریافت عقاید، تجربیات، و مفاهیم است، فعالیتی است که به فرد اجازه می‌دهد تا دانش وسیعی را به دست آورد، این کیفیات کارکردی، خواندن را محور همه سطوح یادگیری قرار می‌دهد. به طوری که خواندن محور فعالیت‌های تحصیلی و به صورت ابزار موفقیت در سایر زمینه‌های درسی درمی‌آید.خواندن دربرگیرنده مجموعه‌ای از مهارت‌ها است که بازشناسی لغات نوشته شده، تعیین معنای لغات و عبارات و هماهنگ ساختن این معنا با موضوع کلی متن را شامل می‌شود. این کار مستلزم فرایندهایی است که در سطوح مختلف بازنمایی از قبیل حروف، کلمات، عبارات، جملات و واحدهای بزرگتر عمل می‌کنند. مشکلات خواندن، نوعا" شامل عدم توانایی در بازشناسی یا درک نوشته‌ها هستند. در این میان، بازشناسی، فرایند بنیادی‌تری محسوب می‌گردد، چرا که بیش از آنکه کلمه‌ای را درک کنیم باید آن را تشخیص دهیم (یعقوبی، 1383، به نقل از داکرل و مک شین، 1993، ترجمه، احمدی و اسدی، 1376).

عمل خواندن در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد. واژه‌ها دارای معنا هستند. بنابراین خواندن ترجمان مستقیم نمادها به فکرکردن یا گفتار است اما در واقع خواندن به این سادگی هم نیست. خواندن در اصل، فرایند شگفت‌آوری است که در آن فعالیت‌های شناختی زیادی باید به طور همزمان عمل نماید. فرایندی که خواندن نامیده می‌شود دقیقا" چیست؟ برخی از مولفان براین عقیده‌اند که خواندن یک فرایند رمزگشایی است و کودکان زمانی توانایی خواندن را کسب می‌کنند که پیوند میان نمادهای نوشتاری و اصوات گفتاری را یاد گرفته باشند. به گفته هریس[2] و سایپی[3] (1975) خواندن تفسیر معنادار نمادهای کلامی نوشته و یا چاپ شده است. و باریر[4] (1988) نیز مطالعه و خواندن را به عنوان فرایند تفکر، ارزشیابی، داوری، تصویرسازی ذهنی، استدلال و حل مسئله تعریف کرده است. بر طبق نظر والاس و مک لامین[5] (1979) خواندن عبارت است از ارتباط کلی فرد با اطلاعات نمادی. اطلاعاتی که با علایم و نشانه‌ها القا می‌گردد و معمولا" جنبه ادراک و فهم بصری یادگیری اطلاق شده و دارای هفت گام شامل تشخیص، جذب، درک کلی یا درک درونی، درک خارجی یا درک نهایی، نگهداری، یادآوری و ارتباط با یادگیری می‌باشد. خواندن فرایندی است شناختی که در آن دیدگاه‌های خواننده و فرایند خواندن ارتباط زیادی با مطلبی که می‌بایستی یادگرفته شود پیدا می‌کند  (گلاور، برونینگ، 1375). فریار و رخشان (1376) بیان می‌کند که خواندن عبارت است از تبدیل نمادهای نوشتاری به نمادهای صوتی معادل آنها. اما مولفان دیگر معتقدند که خواندن چیزی بیش از یک فرایند رمزگشایی است و اعتقاد دارند که خواندن به معنای کسب مفهوم از یک متن است. خواندن اغلب مهارتی عادی در نظر گرفته می‌شود، ولی در واقع فرایندی پیچیده و عالی است که اجزای بسیار متفاوتی را دربرمی‌گیرد.رفتار پیچیده‌ای که خواندن نام دارد به گونه‌ای نگریسته می‌شود که از چندین رفتار یا مهارت مجزا و قابل تفکیک تشکیل شده است. به طورکلی می‌توان اکثر مهارت‌های خواندن را در طبقه مهارت‌های تحلیل کلمه، مهارت‌های درک مطلب جای داد. خواندن پیچیده‌ترین و درعین حال ارزشمندترین کنش ذهنی است و زیربنای یادگیری تحصیلی و سایر مراحل زندگی است (یعقوبی،1383). مهارت در خواندن یکی از مهم‌ترین نیازهای یادگیری دانش‌آموزان درزندگی امروز است. توانایی درک مطلب، تفسیر و استنتاج از متون درسی و غیردرسی، دانش‌آموزان را با افکار و اطلاعات جدیدی آشنا می‌سازد تا راه بهتر اندیشیدن و بهتر زیستن را بیاموزند. به عبارت دیگر سواد خواندن به معنای عام و جامع آن وسیله‌ای است که می‌توان از طریق آن به ذخایر بی‌انتهای تجربه بشری دست یافت. خواندن مهارتی است پذیرا و رمزگشا که خواننده با آن، پیام نویسنده را دریافته و رمزگشایی می‌کند. نویسنده با تقویت و گسترش جهان‌بینی خود از اطلاعات موجود، پیام خود را می‌آفریند و خواننده با ذکاوت، با کوشش بی‌دریغ خود به دریافت و کشف آن نائل می‌شود.گاهی اوقات، به غلط، خواندن را عملی منفعل و بی‌تحرک می‌نامند، زیرا پیام‌ها را بدان معنا که یک گوینده و یا نویسنده خلق می‌کند، نمی‌رساند. با وجود این نمی‌توان به سادگی پردازش فعال ذهن، این ساختکار پیچیده اندام انسان را برای ایجاد ارتباطی که حاصل می‌شود، فراموش کرد (خاوری، 1383). ...

...


[1]. Esmit

[2] . Harris

[3] . Sipay

[4]. Baryr

[5] . WallaceandMacLamin

...

7-2 روشهای جدید مطالعه

برای رسیدن به هر هدفی،عبور از مراحلی که وجود هر یک از آنها در کنار سایر مراحل معنا می‌یابد و امکان رسیدن به مقصود را فراهم می‌سازد، ضروری است. حفظ ترتیب مراحل الزامی است فرد مجاز به جابجایی یا حذف برخی از مراحل نیست. مراحل نظام مطالعه برتر در سه بخش پیوسته و ناگسستنی انجام می‌گیرد: الف) بخش پیش مطالعه؛ ب) بخش حین مطالعه؛ ج) بخش پس از مطالعه. هر یک از بخش‌های این نظام مطالعه، مراحلی را دربردارد که مکمل یکدیگر بوده و بخشی از برنامه حرکت به سوی کسب بیشترین بازدهی را برعهده دارد. در زیر به تشریح روش SQ3R و همچین سایر روش‌ها پرداخته شده است(دشتبان، 1380؛ به نقل از سیف، 1379).

1-7-2 روش SQ3R: روش SQ3R یک روش خواندن اطلاعات دانشگاهی از قبیل کتاب‌های درسی،مکالمات، مطالعه‌های تحقیقاتی یا جزوات است که می‌تواند درک دانشجویان از مطلب را افزایش دهد و توانایی آنها را در یادآوری مطالب بیشتر کند. در روش SQ3R لازم است دانشجو در فرایند خواندن فعالانه درگیر شود. خواندن کتاب‌های درسی کار سختی است، اما روش SQ3R می‌تواند باعث شود سختی کار کمتر و شاید حتی قدری جالب‌تر شود. SQ3R مخفف پنج کلمه‌ای است که امروزه در اکثر دانشگاه‌های جهان شناخته شده است، دانشجو باید براساس همین مراحلی که تنظیم شده است برای مطالعه برتر تمرین کند. پژوهش‌ها حاکی از آن است که روش SQ3R روش بسیار مفیدی است و مسلما" کارآمدتر از روش روخوانی ساده مطلب است (توماس و رابینسون، 1982). در این روش به خود پس دادن مطالب، نقش بسیار مهمی دارد. اختصاص بخش عمده زمان مطالعه به یادآوری فعال مطالب بهتر از آن است که تمام وقت خود را صرف خواندن و بازخوانی مطالب کند (گیتس، 1917). بررسی‌ها موید این نکته‌اند که اثربخشی خواندن چکیده فصل بیش از مطالعه سراسرفصل است (دیدر و اندرسون، 1980). خواندن چکیده پیش از خواندن مطالب، چشم‌اندازی کلی از فصل فراهم می‌کند که خواننده را در سازماندهی مطالب در حین خواندن مطالب فصل یاری می‌دهد. این روش پس از چند هفته تلاش و تمرین مصمم، عادی می‌شود، اما این بار خواندن با ذهنی فعال انجام می‌گیرد (دشتبان، 1380؛ به نقل از سیف، 1379). ...

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه خواندن و مطالعه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه خواندن و مطالعه,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشیینه سبک اسناد کنترل (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشیینه سبک اسناد کنترل (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشیینه سبک اسناد کنترل (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشیینه سبک اسناد کنترل فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 64 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 83

مبانی نظری و پیشیینه سبک اسناد کنترل (فصل دوم)

در 83 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

سبک اسناد کنترل

اصطلاح سبک به عنوان شیوه ترجیحی فرد برای فکر کردن و انجام دادن کاری، از جمله متغیرهای فردی است (آلپورت،1937 به نقل از نریمانی، ابوالقاسمی،جویباری1392)

سبک تبیینی به طور گسترده در پژوهش های مختلف روانشناسی برای پیش بینی افسردگی استفاده شده (هاجیل، باش و وارن،1996؛پترسون و سلیگمن؛1984،سلیگمن،1990 به نقل از رجبی و ییلاق1384).

سبک اسناد یک متغیر شناختی است که نحوه تبیین رویدادها را نشان می دهد منطق اساسی نظریه اسناد از این فرض نظری ناشی می شود که آدمی واجد این انگیزش است که از ماهیت محیط خود به ویژه از علل رویدادهای خاص آگاه شود اگر به فهم این نکته نایل آید که علت رویدادهای معین در گذشته چه بوده است آنگاه قادر خواهد بود تا با مداخله واقعی و یا انتخابهای خود و آنچه در آینده برای او اتفاق خواهد افتاد را مهار سازد (سیرز و همکاران1991 به نقل از امانی، خداپناهی، حیدری1385).

این تحقیق به آن نوع سبک اسنادی اشاره دارد که از فرمول بندی مجدد درماندگی آموخته شده آبرامسون و همکاران1978 به دست آمده است در الگوی جدید درماندگی آموخته شده  نحوه تبیین رویدادهای غیرقابل مهار توسط فرد مهمتر از رویدادهایی است که واقعا اتفاق افتاده است (همان).

فریز1980 به نقل از نوری،مکارمی،ابراهیمی 1379در تحقیقاتش نشان داد که الگوهای اسنادی ناسازگارانه بیشتر در گروه های اقلیت نژادی، خانواده های کم درآمد و زنان است هرچند که گفته شده است که سبک اسناد ویژگی نسبتاپایدار شخصیت است  اما به توجه به مطالعات ولفل(1982)، بلگر و چنی(1982) و دوهرتی(1984) به نقل از بارون و برن(1991) معلوم شده است که امکان تغییر در نوع سبک اسناد وجود دارد.

همچنین اسنادهای علی نقش با اهمیتی در رفتارهایی مانند روابط بین فردی، تعارض بین فردی، رفتارهای بهداشتی و غیره دارد(گودجانسون و پیترسون،1991 به نقل ازنریمانی، جویباری، ابوالقاسمی1392).

کریمی(1372) در تحقیقات خویش به این نتیجه دست یافت که  تفاوتی بین زنان و مردان در سبک اسناد نیست ولی بارگر و کوپر(1972) به نقل  ازنوری و همکاران (1379) به این نتیجه رسیدند که مردان منبع کنترل درونی تری نسبت به زنان دارند و همین طور  رانز(1966) به نقل ازاحدی(1372)،  هوکریج (1975)، هولران و لوپز(1984)، موآم وندا (1995) به نقل از نوری و همکاران(1379) نیز به همین نتیجه رسیدند. ...

...

هایدر(1999) معتقد است که دوباره سازی مجدد شی مطابق با محرک های ادراکی  یک فرآیند اسنادی است و اسناد یعنی اینکه سیستم ادراکی خصوصیات یک پدیده را به داده های حسی نسبت می دهد(هایدر،1999 به نقل از خانی اوشانی).

ایمر (1993) از مفاهیم فوق به عنوان اسناد صفات و خصوصیات یاد می کند و معتقد است که اسناد صفات  از اسناد علی متفاوت است  وقتی گفته می شود شی 1 علت   شی 2 است  اسنا دهنده میان دو شی یک پیوند علی برقرار کرده است و نه اینکه صفاتی را به یک پدیده نسبت دهد(ایمر، 1993 به نقل از خانی اوشانی1389).

فرض های اساسی نظریه اسناد:

همانطور که ذکر شد مفاهیم اسنادی ابتدا در زمینه فرآیندهای ادراکی مورد توجه قرار گرفت و سپس توسط روانشناسان اجتماعی برای تبیین و تحلیل فرآیندهای رفتار دیگران بکار گرفته شد.با اینکه به دلایل گوناگون رویکردهای اسنادی در زمینه های متفاوت روانشناسی تا کنون هیچ نظریه منسجمی ارائه نشده است در تمام این نظریه ها  فرض های اساسی وجود دارند که عبارتند از :

1) نظریه های اسنادی فرض می کنند که افکار و شناخت های علی در رفتار، عواطف و تجارب نقش مهمی دارند بنابراین مدل های اسنادی یک رویکرد شتاختی است.

2) فرض دوم این است که افراد برای تبیین علی  وقایعی که در محیط اجتماعی رخ می دهد انگیخته شده اند و از روش هایی استفاده می کنند که همانند روش هایی ست که دانشمندان برای تعیین علییت به کار می گیرند بنابرایننظریه اسناد رویکرد منطقی دارد. ...

...

کلیشه های جنسیتی و شیوه های اسناد دهی در خشونت خانگی

به طور کلی ما مایل هستیم علل زیر بنایی رفتار خود و دیگران را بفهمیم تا دقیقا دریابیم که چرا خود یا دیگران تحت شرایط خاص به شیوه های مشخص  و معین عمل می کنیم این فرآیند را اسنادهی ارتباطی می گویند(گاتمن، 1998 به نقل از خجسته مهر، کوچکی، رجبی1391). اسنادهای ارتباطی به طور کلی شامل دو نوع اصلی اسنادهای علی  و اسنادهای مسوولیت هستند اسنادهای علی بر جایگاه اسناد(درونی- بیرونی)، پایداری و ثبات و کلی یا جهان شمول بودن تاکید دارد  در حالی که اسنادهای مسوولیت بر عمدی و آگاهانه بودن رفتار خودخواهی همسر  خاطی و سرزنش تاکید می کند(توتارل-کیسلاک و کاوسوقلو، 2006 به نقل از همان منبع).

همانطور که گفته شد یکی از اولین فرمول بندی های نظریه اسناد در کارهای هایدر مشاهده شد که اسنادها را به دو نوع موقعیتی و شخصی تقسیم کرد بعد از او افرادی مانند دا ویس، جونس، شاور وکلی نیز نظریاتی ارئه دادند اما یکی از جامع ترین نظریه ها نظریه وینر می باشد که بیان داشت بین اسنادهای شخصی و موقعیتی اسنادهای دیگری هم می تواند وجود داشته باشد به نظر وی بازده های رفتاری نه فقط به به عوامل درونی(شخصی) یا بیرونی (موقعیتی) بلکه به عواملی که پایدار و ناپایدار قابل کنترل و غیرقابل کنترل هستند نیز نسبت داده می شود (محمد زاده، لامعی، لامعی1390).

اغلب کشورهای صنعتی غرب به ویژه ایالات متحده جهت گیری فرد گرایانه دارندبه این معنا که برای استقلال و ابراز وجود ارزش زیادی قایل هستند برعکس بسیاری  از فرهنگ های غیر غربی دارای جهت گیری جمعی  هستند که به وابستگی متقابل افراد به یکدیگر در جامعه تاکید می ورزد. چنین واقعیتی این احتمال را مطرح می کند که برخی از اثرات اسنادی مورد بحث ما جهانی نباشد بلکه صرفا منعکس کننده جهت گیری فردگرایانه در جامعه هایی باشد که تحقیقات در آن صورت گرفته است به عنوان مثال ممکن است این فقط جهت گیری فردگرایانه جوامع غربی و نه نوعی ویژگی همگانی آدمی در پردازش اطلاعات باشد که به ما رهنمود می دهد تا مردم را برحسب صفات شخصیتی آنان توصیف کنند یا اعمال آنها را به شخصیت فردی آنها اسناد دهند نه به موقعیت. مثلا ژپنی ها که جوامع جمع گرا هستند در پاسخ به سوال من کیستم یک چهارم آمریکایی ها صفات روانشناختی مانند من خوش بین هستم را استفاده می کردند و سه برابر آمریکایی ها از نقش ها و بافت  های اجتماعی مانند عضو باشگاه نمایش هستم نام برده بودند. جالب اینکه وقتی بافت اجتماعی مشخص شد ژاپنی ها بیش از آمریکایی ها در توصیف خود مضامین روانشناسی به کار بردند مانند من تنبل هستم. این خود نشان می دهد که رفتار خود را وابسته به موقعیت می دانند (کوزنیز به نقل از اتکینسون و همکاران،1385)....

...

دانلود مبانی نظری و پیشیینه سبک اسناد کنترل (فصل دوم)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشیینه سبک اسناد کنترل (فصل دوم),

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه خشونت خانگی علیه زنان (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه خشونت خانگی علیه زنان (فصل دو)

دانلود مبانی نظری و پیشینه خشونت خانگی علیه زنان (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه خشونت خانگی علیه زنان (فصل دو)
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

مبانی نظری و پیشینه خشونت خانگی علیه زنان (فصل دو)

در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

خشونت خانگی علیه زنان

خشونت عبارت است از هرگونه فعل یا ترک فعلی که باعث آسیب جسمی، جنسی و یا روانی شود (کار،1381). خشونت را می توان عملی آسیب رسان دانست که فرد برای پیشبرد مقاصد خویش انجام میدهد و صرفا جنبه فیزیکی ( بدنی) ندارد بلکه ممکن است ابعاد روانی (فحاشی، تحقیر، منزوی کردن فرد، داد و فریاد)، جنسی و اقتصادی هم به خود بگیرد (درویش پور1387، به نقل از محمدی، میرزایی،1391؛کار1379) .

خشونت علیه زنان پدیده ای چند بعدی است که خشونت خانگی یکی از تظاهرات آن به شمار می رود. خشونت در هر جامعه شکل هایی به خود می گیرد که با ساختار قانونی، سنتی و دینی و سیاسی همان جامعه متناسب است. بنابراین اثار خشونت علیه زنان در ایران را باید در مجموعه ای به هم تنیده از انواع خشونت های خانگی، اجتماعی، سیاسی و تفاسیر خاصی از دین جستجو کرد. تاکید بر ارزش هایی مانند جداسازی افراد دو جنس در مراکز دانشگاهی، منع حضور زنان از تماشای مسابقات ورزشی مردان، جلوگیری از فعالیت زنان هنرمند در جایگاه خواننده و مانند اینها، شکل هایی از خشونت است که بر زنان ایران تحمیل شده است (کار، 1381). به هر نوع عمل و یا احتمال رفتاری که به آسیب جسمی، جنسی، روانی یا محرومیت و عذاب منجر شود خشونت علیه زنان گفته می شود این تعریف، تهدید به چنین اعمال و رفتاری، محرومیت از آزادی به اجبار یا به اختیار، اعم از اینکه در زندگی شخصی(خصوصی) یا جمعی رخ دهد را نیز در بر می گیرد (نهاوندی1386 به نقل از وردی نیا، ریاحی، اسفندیاری). ...

...

دیدگاه های نظری خشونت:

نظریه پذیرش فرهنگی:

با توجه به این نظریه، علت خشونت مردان علیه زنان وابسته به فرهنگی است که افراد در آن زندگی می کنندوقتی در جامعه ای هنجارها و ارزش های فرهنگی خشونت مرد علیه همسرش را مورد تایید قرار دهد طبعا در چنین جامعه ای با آمار بیشتری از این نوع خشونت مواجه می شویم. بارنت معتقد است که خشونت در خانواده بازتاب مدارای جامعه با قربانی شدن فرد آسیب پذیر است (بارنت، 1995).

بر اساس تحقیق دوباش و دوباش[1]  مردانی که با همسران خود بد رفتاری می کنند در فرهنگی زندگی می کنند که در آن حاکمیت مردان بیشتر از زنان است( دوباش و دوباش،1979).

حتی تظاهرات خوردن، خوابیدن و جفت گیری به عنوان پدیده های زیستی به فرمان و انتظام فرهنگ در میاید و آدمی در تحقق آنها نه تنها خود که فرهنگ را نیز باز تولید می کند (محمدی اصل، 1388)

اعمال خشونت بر زنان به طور کلی و خشونت خانوادگی به طور خاص اجزای اصلی جوامعی را تشکیل می دهند که به زنان ستم روامی دارند، زیرا اعمال خشونت بر زنان از رفتار جنس غالب در جامعه نشات مس گیرد و در ضمن موجب تداوم آن می شود و وسیله ای است برای کنترل زنان در تنها فضایی که به طور سنتی بر آن غلبه دارند و آن خانه است. قطعنامه 45/19694 در ماده دوم بیانیه خود خشونت را به صورت خشونت جسمی، جنسی و روانی که در خانواده رخ می دهد توصیف می کند اما آن را محدود به موارد یاد شده نمی داند بلکه ضرب و شتم، سوء استفاده جنسی از دختر بچه ها در محیط خانواده، خشونت مربوط به جهیزیه و مهریه، تجاوز زناشویی، ختنه زنان و سایر اعمال سنتی آزاردهنده زنان، خشونت غیر همسر و خشونت وابسته به استثمار را نیز شامل می شود (کار،1381). ...

...


[1] Dobach & Dobach

...

در پژوهشی که حسنی رنجبر و نجفی عرب درسال(1391) انجام دادند به این نتیجه رسیدند که زنان خیلی بیشتر از مردان  از تعدیل کننده ها و نقل قول مستقیم استفاده کرده اند و همچنین جملات ناقص شان هم بیشتر است که این مسئله به خوبی نشانگر  حالت انفعالی شان در محاورات است و همچنین مردان بیشتر از عذر خواهی و پوزش استفاده کردند البته نه در برابر زنان بلکه در مقابل هم جنسشان که این موضوع هم نشانگر سلطه گری مردان در مکالماتشان با زنان است (حسنی رنجبر و نجفی عرب 1391).

در پژوهشی که زارع در سال 1385 در شیراز انجام داد به این نتیجه رسید که قریب به نیمی از جمعیت نمونه مورد مطالعه دارای ویژگی های زنانه  یعنی کلیشه ای هستنددر تمام مطالعاتی که در خصوص کلیشه های جنسیتی انجام شده است روشن شده است که کلیشه ها طی 20 یا 30 سال گذشته تا حد زیادی ثابت مانده است (زارع،1385). ...

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه خشونت خانگی علیه زنان (فصل دو)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه خشونت خانگی علیه زنان (فصل دو),

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه تعامل والدین و فرزندان

مبانی نظری و پیشینه تعامل والدین و فرزندان

دانلود مبانی نظری و پیشینه تعامل والدین و فرزندان

مبانی نظری و پیشینه تعامل والدین و فرزندان
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64

در 64 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

تعامل والدین و فرزند

مرور ادبیات مربوطه به روان شناسی و آسیب شناسی نشان می دهد که موضوع تعامل مادر– فرزند از عمده ترین زمینه های مطالعه است. در این خصوص پژوهشگران به یافته های ارزشمندی دست یافته اند که در اینجا به پاره ای از آن ها اشاره می شود: از آنجا که مادر نخستین مراقب کودک  است و مراحل اولیه رشد تاثیر قطعی بر شخصیت انسان دارد و چون بسیاری از مشکلات روان شناختی ریشه در این تعامل دارند تعامل بین مادر و فرزند مورد توجه خاصی بوده است. وقتی ازتعامل سخن می گویم منظور رابطه متقابلی است که بین والدین و فرزندان وجود دارد و اینکه آنها بر یکدیگر اثر می گذارند. با مرور ادبیات رشد و تربیت کودک، معلوم می شود که سالیان مدید مردم و حتی صاحب نظران بر آن بودند که کودک موجود منفعل است و تاثیری بر والدین و اطرافیان خود ندارد. ولی بعدها، یعنی در عصر حاضر، معلوم شد که نه تنها این طور نیست بلکه از همان روزها و هفته های نخست کودک بسیار فعال، پویا و اثر گذار است.

سلامت جسمانی و روانی مادر در ایجاد فضایی مطلوب در خانواده به عنوان نخستین پایگاه آموزش و پرورش، ازبنیادی ترین عوامل شکل گیری شخصیت کودک است (نوایی نژاد، 1373). نتایج پژوهش های بلسکی[1] و پلاس[2] (2011، 2010، 2009) مبین آن است که کیفیت مراقبت، حساس بودن و تعامل مثبت با مادر در دوران کودکی با مشکلات رفتاری در نوجوانی مرتبط است.مادر و کودک مجموعه ای را تشکیل می دهند که هرگونه ارزیابی و تلاش در قلمرو درمانگری، باید آن را در نظر بگیرد (دادستان، 1385). کودک وقتی می بیند که این مادر است که بیش از همه او را پرستاری و مواظبت می کند به او صادقانه عشق می ورزد ، میان آنان یک رابطه محبت آمیز و استوار برقرار می شود اما اگر مادر خونسرد ، بی قید یا بی محبت باشد ممکن است کودک را به واکنش های شدید وا دارد و او را موجودی خودخواه، نادان، سنگدل و غیر قابل اعتماد به شمار آورد (پارسا، 1375).

ارتباط میان مادر و فرزند، نه تنها از زمان تولد بلکه حتی پیش از آن نیز اثر بسیار مهمی در رشد روانی کودک دارد. اشتیاق مادر به داشتن یا نداشتن کودک دلیلی بر این مدعاست و دارای اثر تعیین کننده در رابطه مادر و کودک است. شخصیت مادر و نگرش او نسبت به کودک نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. ارزش های مثبت خانواده بیشتر به روابط نزدیک کودک با پدر وابسته است تا به مادر، مصاحبت گرم و صمیمانه پدر و پسر سبب می شود که پسر اعتماد به نفس و صراحت بیشتری پیدا کند و در او نسبت به دیگران احساس احترام و محبت پدید آید. این در واقع پدر پسر را در مقابله با رویدادها مرد زندگی بار می آورد. گرچه معمولاً به اندازه مادر در دختر خود نفوذ ندارد، ولی پدر مهربان و دلسوز به اعتماد به نفس و سازگاری دختر در میان همتایانش کمک کننده موثر است (پارسا، 1375).

 رابطه بین کودک و مادر بسیار حساس و تغییرات آن بسیار چشمگیر است. ولی رابطه بین کودک و پدر کمتر دچار تغییرات می گردد و با ثبات تر است. برای برقرار شدن رابطه صحیح میان مادر و کودک، نه فقط مهارت و آشنا بودن مادر به وظایف مادری مهم است بلکه آشنایی مادر با خصوصیات روانی و رفتاری کودکی که در حال رشد است نیز اهمیت دارد (فیض، 1389). ...

...


[1]- Bealsky

[2]- Pluess

...

پیشینه تحقیقاتی

تحقیقات خارج ازکشور

نتایج پژوهش های باس و دورکی(1997، به نقل از یزدخواستی، 1389) نشان داده است که پرخاشگری انسان، دارای ابعاد و جنبه های فراوانی است: 1) بعد ابزاری یا حرکتی: این بعد به شکل پرخاشگری کلامی و جسمانی نمایان می گردد و هدف اصلی آن رساندن آسیب و زیان به دیگران است. 2) بعد عاطفی و هیجانی: این بعد از پرخاشگری که به صورت خشم بروز می کند، عوامل و شرایط درونی ارگانیزم را برای برانگیختگی فیزیولوژیک و هیجانی آماده می سازد. بعدی که وظیفه ی تدارک و آماده سازی رفتار پرخاشگرانه را بر عهده دارد. 3) بعد شناختی: این عامل که خصوت نام دارد، سبب ایجاد احساس غرض ورزی، دشمنی و کینه توزی نسبت به دیگران می شود. باس و وارن (2000) مدل جدیدتری برای پرخاشگری ارائه کردند که علاوه بر ابعاد سه گانه فوق شامل بعد چهارمی به نام پرخاشگری غیر مستقیم بود. این عامل به تمایل به ابزار خشم در حین اجتناب از مواجهه مستقیم اشاره دارد. بنابراین رفتار پرخاشگرانه ی انسان در یک سازه ی کلی ریشه دارد. سازه ای که در سطح می تواند به صورت خشم، خصومت، پرخاشگری جسمانی و پرخاشگری کلامی نمایان گردد. این ابعاد پرخاشگری، می توانند زمینه ی بروز انواع آسیبهای جسمانی و روان شناختی را فراهم سازد و نتایج پژوهش ها نشان داده است که پرخاشگری از شاخص های مهم پاره ای از اختلالات روانی مانند اختلال سلوک، اختلال فزونکنشی و اختلال شخصیت ضد اجتماعی به شمار می آید (به نقل از یزد خواستی، 1389). پاره ای دیگر از پژوهش ها نشان داده است که رفتار پرخاشگرانه با بیماریهای جسمانی مانند بیماری قلب و عروق و سردرد تنشی نیز در ارتباط است. ....

....

دانلود مبانی نظری و پیشینه تعامل والدین و فرزندان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه تعامل والدین و فرزندان,