خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
نوین تحقیق
تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری پایان نامه روانشناسی درباره سبک های فرزند پروری

مبانی نظری پایان نامه روانشناسی درباره سبک های فرزند پروری

دانلود مبانی نظری پایان نامه روانشناسی درباره سبک های فرزند پروری

مبانی نظری پایان نامه روانشناسی درباره سبک های فرزند پروری
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

مبانی نظری پایان نامه روانشناسی درباره سبک های فرزند پروری

در 35  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع سبک های فرزند پروری

 

 

خانواده نخستین پایگاهی است که پیوند بین فرزند و محیط را به وجود می آورد. کودك در خانواده پندارهای اولیه را درباره جهان فرا می گیرد، از لحاظ جسمی و ذهنی رشد می یابد، شیوه های سخن گفتن را می آموزد، هنجارهای اساسی رفتار را یاد می گیرد و سرانجام نگرش ها، اخلاق و روحیاتش شکل می گیرد و به عبارتی اختصاصی می شود .( (اقلیدس؛ نقل از حسینی نسب و همکاران، 1383 رفتار هر عضو خانواده بر رفتار دیگر اعضاء تاثیر دارد و سیستم خانواده یک سیستم پویا است و دائماً با رویدادهای تازه، تغییرات رشدی اعضای خانواده و تغییرات اجتماعی سازگار می شود. اما علی رغم این تغییرات می توان ویژگی های باثباتی را در عملکرد خانواده ها یافت که نحوه رفتار والدین با فرزندان را با یکدیگر تعیین می کنند.

تقریباً همه والدین از این که همه فرزندان شان چگونه باشند، یک تصویر آرمانی می سازند و برای سوق دادن فرزند به سوی این هدف (تصویر آرمانی) روش های زیادی را مورد آزمایش قرار می دهند فرزندان خود را تشویق یا تنبیه می کنند، برای آن ها سرمشق و الگو ارائه می دهند، انتظارات و باورهای خودشان را توضیح می دهند و سعی می کنند فرزندان شان را به مراکز آموزشی و تربیتی خاصی بسپارند و برای آن ها دوستانی انتخاب کنند که با اهداف و ارزش های آن ها هماهنگ باشند(بخشانی، 1389 ). امروزه نوجوانان و جوانان به الگوهای رفتاری مناسب در جمعیت .( احراز شخصیت و برگزیدن صفات لازم برای تعالی و موفقیت پیش از پیش نیاز دارند (نجفی، 1381 رابطه والدین با نوجوانان یا شیوه های فرزند پروری در گذر از اعمالی است که اهداف گوناگونی را در بردارد. تربیت اخلاقی و روانی، شناسایی، رشد و پیشرفت استعدادهای فرزندان، آموزش مهارت ها، آشنا کردن با قوانین و هنجارهای جامعه از دید والدین از جمله این اهداف می باشند. پارنسنزنید دو کارکرد اساسی یعنی اجتماعی کردن و شکوفایی شخصیت فرزند را برای خانواده در نظر می گیرد (عزازی، 1376 ). با نگاه گسترده به نقش آموزش و پرورش به عنوان عاملی در فعلیت بخشیدن به امکانات بالقوه و ذاتی افراد، انتقال اندوخته تجارب گذشتگان، ارائه ارزش های مطلوب، ایجاد مهارت های لازم در افراد برای زندگی و بالاخره تسهیل سیر حرکت وجودی آدمی به سوی کمال و قرب الی الله، اهمیت این نهاد اجتماعی را پیش از پیش نشان می دهد(صافی، ١٣٨٠ ). از آنجایی که دانش آموزان به طور کلی سرمایه های انسانی و توان بالقوه جامعه هستند هر نظام آموزشی برای ترسیم دورنمای روشنی از حیات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود و جامعه اش باید بر این نیروی

انسانی تمرکز کرده و شرایط لازم برای رشد و بالندگی همه جانبه آن ها را فراهم نماید تا در آینده شاهد بهره وری بهینه از این سرمایه گذاری ها باشد (پاشایی، 1387 ). بنابراین برای رسیدن به چشم انداز و اهداف آموزش و پرورش که فعلیت بخشیدن به امکانات بالقوه و ذاتی افراد، انتقال اندوخته تجارب گذشتگان، ارائه ارزش های مطلوب، ایجاد مهارت های لازم در افراد برای زندگی و بالاخره تسهیل سیر حرکت وجودی آدمی به سوی کمال و قرب الی الله است (صافی، 1380 ). باید تدابیری اتخاذ شود تا در این راستا بتوان شرایطی ایجاد کرد این اهداف تحقق یابد. در این بین مشاوران با توجه به نقش و جایگاه ویژه ای که در بین دانش آموزان دارند می توانند با برخورداری از مهارت های ارتباطی که از مهمترین ابزارهای برقرای رابطه می باشد گامی موثر در این جهت بردارند.(کریمی، 1389 ).

...

شیوه های والدین و روشهای انضباطی آنان بی تردید تحت تأثیر خصوصیات شخصیتی و سیستم اعتقادی آنان است. والدین سالم و بالغ در مقایسه با والدین نابالغ و ناسالم معمولاً با حساسیت و مهربانی بیش تری به نیازها و اشارات كودكان توجه می كنند و این نوع فرزند پروری امنیت عاطفی، استقلال، توانش اجتماعی و موفقیت هوشی را تشویق می كند. اكثر قریب به اتفاق صاحب نظران بر این مقوله اتفاق نظر دارند كه نوجوانی، دورانی بسیار بحرانی است كه عوامل خطر ضمن تهدید سلامت روانی، اجتماعی و عاطفی نوجوانی میتوانند بر پیكر وجودی آنها هم ت أثیرات جبران ناپذیری وارد آورند(اقبالی224،1389)

2-23سبک های فرزندپروری

اصطلاح فرزند پروری از ریشه پریو(Pario) به معنی  « زندگی بخش » گرفته شده است.هر خانواده شیوه های خاصی را در تربیت فردی و اجتماعی فرزندان خویش بکار می گیرد. این شیوه ها که سبک های فرزند پروری نامیده می شود که متاثر از عوامل مختلفی از جمله عوامل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... می باشد(جمعه نیا و قربانی)بنابر نظریه تحول روانی اریکسون، شکل گیری شخصیت برطبق مراحل و بر اساس رشد بدنی که تعیین کننده کشش فرد نسبت به جهان خارجی و هشیار شدن وی نسبت به آن است، تحقق می پذیرد. بر اساس مراحل هشت گانه روانی– اجتماعی اریکسون اهداف و سبک های فرزندپروری والدین در مراحل مختلف رشد تغییر می کند. درمرحله اول رشد روانی- اجتماعی که اعتماد دربرابر عدم اعتماد است و از تولد تا 18 ماهگی را شامل می شود،هدف اصلی فرزند پروری پاسخگویی به نیازهای فرزند است. در مرحله دوم که خود مختاری در برابر شرم و تردیدنامیده شده و از 18 ماهگی تا 3 سالگی را در بر می گیرد، هدف اصلی کنترل رفتار فرزندان می باشد. برای کودکان 3تا 5 سال که در مرحله ابتکار در برابر احساس گناه به سر می برند، هدف عمده فرزند پروری والدین باید پرورشخود مختاری کودك باشد. در مرحله چهارم که اریکسون آن را کارایی در برابر احساس حقارت می نامد و سنین 5تا 11 سالگی را شامل می شود، هدف اصلی فرزند پروری، ترقی دادن و پیشرفت کودك است. در سنین نوجوانی ومرحله احساس هویت در برابر پراکندگی نقش، هدف اصلی والدین تشویق به استقلال و حمایت های عاطفی است(برك، 2001)

دانلود مبانی نظری پایان نامه روانشناسی درباره سبک های فرزند پروری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
فایل مبانی نظری پایان نامه روانشناسی درباره سبک های فرزند پروری,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد مدل کیفیت خدمات سروکوال

مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد مدل کیفیت خدمات سروکوال

دانلود مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد مدل کیفیت خدمات سروکوال

مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد مدل کیفیت خدمات سروکوال
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 218 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54

مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد مدل کیفیت خدمات سروکوال

 

در 54  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع مدل کیفیت خدمات سروکوال

 

بخش اول: کیفیت

2-1-تعریف کیفیت:

کیفیت هیچ معنا و مفهومی به جز آنچه مشتری واقعا می خواهد ندارد.یعنی محصول اگربا خواست و نیازهای مشتری انطباق داشته باشد با کیفیت است.این واژه دارای معانی مختلفی است و از جنبه های مختلف قابل تعریف و بررسی است .

ذیلا به چند تعریف از كیفیت از منظرمشتری اشاره میشود:

کیفیت عبارت است از آماده بودن خدمت یا کالا برای استفاده کننده که خود نیازمند کیفیت طراحی، انطباق، در دسترس بودن و مناسب بودن مکان ارائه خدمت است.

کیفیت هیچ معنا و مفهومی بجز هر آنچه که مشتری واقعا می خواهد ،ندارد . به عبارت دیگر یک محصول زمانی با کیفیت است که با خواسته ها ونیازهای مشتری انطباق داشته باشد.کیفیت باید به عنوان انطباق محصول با نیاز مشتری تعریف شود.

 سازمان استاندارد های بین المللی کیفیت را اینگونه تعریف میکند :

تمامیت ویژگیها و خصوصیات محصول یا خدمت که توانایی برآورده کردن نیازهای مشتری را دارد.

   به بیان سازمان ملی به رهوری سنگاپور کیفیت مجموعه ای از خصوصیات و مشخصات یک کالا یا خدمت است که احتیاجات و رضایت مصرف کننده را تامین می کند.

 کیفیت مفهوم و سیعی است که تمام بخشهای سازمان نسبت به آن متعهد هستند و هدف آن افزایش کارائی کل مجموعه است بطوریکه مانع پدید آمدن عوامل مخل کیفیت می شود و هدف نهایی آن مطابقت کامل با مشخصات مورد نیاز مشتری با حداقل هزینه برای سازمان است که منجر به افزایش رضایت می شود ( دمینگ و فین باون).

 کیفیت ادراک شده عبارتست از قضاوت مشتری درباره برتری یامزیت کلی یک شئ . کیفیت ادراک شده شکلی از نگرش است که با رضایت مرتبط است لیکن با آن یکی نیست و از مقایسه انتظارات با ادراکات از عملکرد ، نتیجه می شود .

كیفیت به آن دسته از ویژگی ها وخصوصیات محصول یا خدمت اشاره می نماید كه بر قابلیت ایجاد رضایت در مشتری تاثیرگذار هستند.

2-1-1مروری بر تاریخچه کیفیت:

2-1-2-تاریخچه کیفیت

درسال۱۹۲۴ شوهارت مطا لعه کنترل کیفیت آماری SQCرا آغاز نمود در سال ۱۹۵۰دکتر دمینگ با آشنایی با روش SQC مهندسان ومدیران ارشد اجرایی سازمانهای بزرگ ژاپنی را آموزش داد. در سال ۱۹۶۰اولین دوایر کنترل کیفیت به منظور بهبود کیفیت ایجاد شدند دردهه ۱۹۸۰مفهوم مدیریت کیفیت جامع منتشر شد سرانجام در دهه ۱۹۹۰ISO۹۰۰۰و ISO۹۰۰۰عنوان مدل جهانی و استانداردجهانی برای سیستم کیفیت شناخته شدند. (جعفری و دیگران، 1379)

مدیریت كیفیت فراگیر،ابتدا در عملیات تولید تكراری بكار گرفته شد. مشكلات زیادی در توسعه و تسری این مفاهیم و ابزار به دیگر اهداف داشت بعضی از سئوالات كه آیا كیفیت در تمام كارهای تجاری (كسب و پیشه )كه خروجی های آنها اطلاعات و خدمات حرفه ای است بجای تولید ملموس قابلیت كاربرد دارد و براساس اصول شناخته شده دكتر دیمینگ : یعنی تمركز به كنترل كیفیت آماری یك فرضیه و متدولوژی ساخته و آزمایش شده است. (جعفری و دیگران، 1379).

▪ این اصول بشرح زیر دارای سه اصل اساسی است.

۱. تمركز بر توجه سازمان بر درك و جوابگویی به نیازهای مشتری یكی از سه اصل اساسی است. رو در رویی با مشتریان(داخلی وخارجی) برای درك سطح انتظارات یا پیش بینی انتظارات آینده، فرایند طراحی شده ای ارائه خواهد كرد تا كوشش های كسب و پیشه را به مشتری گره بزند و یك چهارچوبی پیشنهاد می شود تا به كمك آن به تعریف شاخص و معیاری در مقابل انتظارات پایه ای مشتریان داخلی و خارجی برای خدمات كیفی باشد.  (جعفری و دیگران، 1379)

2.بهبود مستمر (دائمی) همه محصولات و خدمات و فرایندها بصورت سیستماتیك دومین اصل اساسی است؛ بكارگیری موفقیت آمیز چرخه دمی دگ(PCDA) و کایزن همراه با شناخت هر فرایند بطور جامع و اندازه گیری كارائی آن و سپس ساخت اصول قابل درك و پیاده كردن حد و حدود برای آن با بكارگیری در عملیات تولیدی شروع می شود. ابزار كیفیتی پایه را می توان اكنون به همه كارها كه شامل سیستم های اطلاعاتی، بازاریابی، مالی، حمل و نقل، مراقبتهای بهداشتی، آموزش، سازماندهی، مهندسی، تحقیق و توسعه وغیره می شود ،تسری داد.

۳.مشاركت فراگیر همه مشتركین اصل اساسی سوم است نقش رهبری و حمایت مدیریت عالی و چگونگی استفاده از سیستم برای عموم، تشویق و تواناسازی در رهبری را شناسایی می كند، مثالهایی در چگونگی نظام دادن كامل و مشاركت عرضه كنندگان و اندازه گیری پیشرفت اهداف آنها فراهم می شود و توجه به کارکنان و درگیر نمودن تمام اعضاء سازمانی و جلب حمایت آنها در فرایندها و تصمیم گیری ها وتولیدخدمات ومحصولات است کیفیت براساس سینرژی تمام كاركنان است نه نمایندگان آنها, بنابراین به مطالعه موردی کیفیت درسه کشور آمریکا ، تایوان و ایران با توجه به اصول سه گانه فوق می پردازیم.(جعفری ودیگران۱۳۷۹)

2-1-2-1-مدیریت کیفیت فراگیر در آمریکا:

در طی چند سال گذشته، کشور آمریکا در بازار جهانی با رقابت شدیدی روبرو بوده است. از یک طرف کشورهای اتحادیه اروپایی و از طرف دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا و جدیداً کشور چین از رقبای عمده ایالات متحده آمریکا در عرضه تولیدات و تجارت و اقتصاد هستند و انقلاب بین المللی در کیفیت و بهره وری، فشار سنگینی را به اقتصاد آمریکا وارد نموده است.

نقطه نظرات دمینگ آمریکایی جان تازه ای به حیات اقتصادی ژاپن در دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰ بخشید. آمریکائیان بطور شتابزده ای دریافتند که از قافله کیفیت عقب مانده اند. بنابراین با گسیل داشتن کارشنان خود با ژاپن و ورود مشاوران ژاپنی به آمریکا نشان دهنده این امر بود که در دهه ۱۹۸۰ آمریکا شعار ملی خود را در سطح کشور شکار کیفیت بود. آمریکائیان توانستند نسخه مدیریت کیفیت فراگیر آمریکایی را با استفاده از دستاوردهای جدید مدیریت کیفیت فراگیر ژاپن به روز کنند و تا حدی از عقب ماندگی خود در کیفیت نسبت به ژاپن بکاهند.  (جعفری و دیگران، 1379)

2-1-2-2-کاربرد مدیریت کیفیت در تایوان:

درمطالعه ای از ۵۰۰ شركت عالی كشور تایوان, باتوجه به اینکه بطور مداوم،کشورهای منطقه اقیانوس آرام (جنوب شرقی آسیا)از ركود اقتصادی بدلیل بحران های مالی زیان دیده بودند. برعكس كشور تایوان، البته جدا از رقبای منطقه ایش توانسته است این بحران ها را به فرصت تبدیل كند. در كنار عوامل مالی كه توسط اقتصاددانان بحث می شود. مدیریت كیفیت هم باید بعنوان عامل عمده ای در این بهبود نگریسته شود این تحقیق چگونگی بكارگیری موضوعات كیفیت مخصوصاً مدیریت کیفیت جامع در دهه گذشته در صنعت تایوان را بررسی می كند پرسشنامه هایی برای جمع اطلاعات از ۵۰۰ شركت عالی تایوان طراحی شده اند. تجزیه و تحلیل آماری برای ارزیابی اثرات مدیریت کیفیت جامع و همچنین پیشنهاداتی برای بهبود ارائه می كند. دراین بررسی نرخ پاسخ گویی به تحقیق ۲۵% بود (از ۳۰۰ پرسشنامه ۷۵ پرسشنامه). دو پرسشنامه بدلیل اینكه بدلیل نامناسب بودن جوابها معتبر نبودند البته، نهایتاً ۷۳ پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.در میان ۷۳ شركتی، كه بطور معتبر به پرسشنامه ها پاسخ داده بودند ۳۹ شركت از آنها قبلاًَ ازمدیریت کیفیت جامع استفاده كرده بودند. این مطالعه بیان می كند كه بیشتر از نصف شركتها بطور عادی خود را با روش مدیریت کیفیت جامع برای بهبود عملكردشان در كیفیت سازگاركرده اند. البته ۱۵ شركت از ۳۴ شركت هنوز استفاده نكرده اند, نشان داده اند كه آن شركتها بامدیریت کیفیت جامع درآینده نزدیكی سازگار خواهند شد.به این باوردست یافته اند كه مدیریت کیفیت جامعآنها را بهبود عالی در كیفیت و سهم بازار رهنمون می سازد. از آنجائیكه زمان كاربردمدیریت کیفیت جامع برای شركتهایی كه ازمدیریت کیفیت جامع استفاده كرده اند۱۸%از ۱۰ سال بیشتر و ۳۳% بین ۵ سال تا ۱۰ سال و ۳۶% از ۱ سال تا ۵ سال و ۱۳% كمتر از ۱سال است. (شینگ هانگ: دانشگاه تامكانگ، تایپه، تایوان)

بعضی از ایده های فلسفه مدیریت کیفیت جامع را برای آزمون موضوعاتی در مورد درك ازمدیریت کیفیت جامع ارائه شده است (در قسمت پرسشنامه) نتایج دلگرم كننده هستند ،از آنجا كه بعضی از شركتهای پاسخگو بخوبی و بطور نوید بخشی این قسمت را جواب دادند در حدود ۸۵%از شركتهای پاسخگو با شاخص سه اصل مدیریت کیفیت جامع آشنا هستند.  (جعفری و دیگران، 1379)

 

دانلود مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد مدل کیفیت خدمات سروکوال






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
فایل مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد مدل کیفیت خدمات سروکوال,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد کیفیت خدمات

مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد کیفیت خدمات

دانلود مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد کیفیت خدمات

مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد کیفیت خدمات
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 2473 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد کیفیت خدمات

در 41 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع کیفیت خدمات

 

 

تعریف خدمت :

خدمت بعنی كالایی اقتصادی و غیر فیزیكی كه شخص‘ بنگاه یا صنعت برای استفاده دیگران تولید كرده است وهر بنگاهی كه محصول آن كالای غیر مریی وغیر ملموس باشد به عنوان یك بنگاه خدماتی شناخنه می شود.خدمت هم مانند كالا ویژگی هایی دارد كه در دادو ستد و مبادله آن تاثیر می گذارد .

تعاریف بسیاری برای خدمات ارائه شده است، اما همه آنها وجوه مشترکی چون ناملموس بودن خدمات و مصرف آنی آن را در بر می گیرند، در زیر چند تعریف از خدمات ارائه می شود.

خدمات عبارتنداز کردارها، فرایندها و عملکردها (زیتامل ومری جو، 2003، ص 50)

یک تعریف دقیق از کالاها و خدمات باید این دو را براساس صفات ویژه آنها از یکدیگر متمایز و مشخص کند. یک کالا شئی است فیزیکی و ملموس یا محصولی است که می توان آن را درست کرد و منتقل نمود؛ در طول یک مدت زمان خاص وجود دارد و بنابراین می توان اکنون آن را تولید و بعداً استفاده کرد. یک خدمت، ناملموس است و از بین می رود. رویداد، اتفاق یا فرایندی است که هم زمان خلق و استفاده می شود یا کمی پس از خلق شدن مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که مشتری نمی تواند خدمات واقعی را پس از تولید حفظ کند و نگه دارد، اما اثر خدمات را می توان حفظ کند (سیسر و همکاران، 1987 ، ص 8).

یک خدمت تجربه ای است ناملموس و زود مصرف و زایل شدنی برای یک مشتری که در واقع مثل همکار تولید کننده عمل می کند (یعنی در فرایند تولید مشارکت می کند (جیمزفیتز سیمونز، 1995)

«خدمت» فعالیت یا منفعتی نا محسوس و لمس نشدنی است که یک طرف به طرف دیگر عرضه می کند و مالکیت چیزی را به دنبال ندارد تولید خدمت ممکن است به کالای فیزیکی وابسته باشد یا نباشد. اجاره اتاق در هتل، سپردن پول در بانک، استفاده از خدمات آموزشی، خرید بیمه نامه، مسافرت با هواپیما، مراجعه به پزشک، آرایش مو، تعمیر اتومبیل، تماشای یک مسابقه ورزشی، تحویل لباس به خشکشویی و ... مستلزم خرید خدمت هستند (مجتهدی، 1376، ص 46)

. مهمترین تفاوت های خدمت با كالا كه باعث می شود تا مدیریت و بازاریابی خدمت از كالا متمایز گردد عبارتند از :

2-10-1-نامحسوس بودن خدمت

خدمت برخلاف كالا كه پیش از خرید ومصرف قابل دیدن ‘لمس كردن ‘چشیدن و بوییدن است ‘این قابلیت هارا ندارد یا كمتر دارد و در نتیجه در خرید خدمت همواره نوعی ابهام ‘تردید ‘نگرانی و نااطمینانی وجود دارد وانسانها در فرایند تصمیم گیری خرید نمی توانند با استفاده از حواس پنجگانه خود‘خدمات را ارزیابی كنند. به همان اندازه كه خریدار در خرید خدمت با ابهام روبرو می شود ‘فروشنده وبازاریاب نیز در فروش خدمت با دشواری روبرو است وبه همین دلیل می كوشد تابا عواملی دیگر از جمله عوامل فیزیكی و ظاهری مانند نیروی انسانی ‘مكان ومحل ‘تجهیزات وتاسیسات .عوامل مادی مرتبط باخدمت ‘بازاریابی وفروش خدمت را ساده تر ساخته ودادوستد را ممكن سازد.تهیه عكس ‘فیلم ‘كاتالوگ‘معرفی مشتریان گذشته ‘تبلیغات ‘دكوراسیون ‘تابلوها وجذابیت های رفتاری ‘ابزاری وساختاری از جمله نكاتی هستندكه برای محسوس تر كردن خدمات ‘مورد استفاده بازاریابان خدمات قرار می گیرد.

2-10-2-ارتباط خریدار وفروشنده وتولید ومصرف هم زمان

بسیاری از كالاهاتوسط كسانی تولید می شود كه هیچ گاه خریداران آنهارا نمب بینندوبا آنها ارتباطی ندارند وبین زمان تولید آنها با مصرف مدت ها فاصله دارد . اما در خرید و فروش معمولا"ارتباط هامسقیم ونزدیك است وعرضه خدمت ومصرف آن همزمان است . البته همه خدمات یكسان نیستندو این ویژگی ها نسبی است.

خدمت رسان خریدار وفروشنده زمان ومكان وشرایط حاكم بر مبادله خدمت بر دادوستد خدمات تاثیر دارند.كیفیت و مطلوبیت خدمات بستگی به نوع ارتباط خریدار وفروشنده خدمت وپذیرش یكدیگر دارد.برخورد مناسب یك پزشك بابیماررفتار مناسب یك آموزگاربا دانش آموز‘و دلسوزی یك كارمند دولت نسبت به یك مراجعه كننده وهر گونه ارتباط درست بین خریدار وفروشنده خدمت وپذیرش متقابل باعث می گردد تا كیفیت خدمت مطلوب تر ورضایت در مبادله بیشتر شود.

نقش انسانه ورفتار انسانی واحترام ورعایت عوامل انسانی ورفتاری دادوستد خدمات به مراتب حساس تر ‘مهم تر وموثر تر از دادوستد است.به علت همزمانی تولید ومصرف در خدمات لازم است تا به عوامل تاثیرگذار انسانی ومادی ومعنوی حاكم بردادوستد توجه شود.توجه به نوع برخوردها ورفتارها ‘ تسهیلات ‘امكانات ونیروهای متفرقه مرتبط یا غیر مرتبط از جمله مشتریان دیگرو حاضرین در محل وایجاد شرایطی مناسب كه اعتماد ‘آرامش ‘انگیزه وجذابیت وكشش ها را تقویت نماید . از وظایف بازار یابان وفروشندگان خدمت است .

تمیزی ‘زیبایی‘آراستگی‘نظم وادب ‘همدلی ‘همكاری‘احترام‘راهنمایی‘مشاوره ‘مساعدتوبیان ورفتار مناسب از جمله نكات بسیار مهمی هستند كه در بازار یابی خدمات بسیار نقش داشته وعدم توجه به خر یك از آنها باعث فاصله بین خریدار وفروشند و عدم رضایت وناخرسندی طرفین یا عدم انجام معامله میگردد.

دانلود مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد کیفیت خدمات






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
فایل مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد کیفیت خدمات,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری پایان نامه در مورد فرهنگ سازمانی

مبانی نظری پایان نامه در مورد فرهنگ سازمانی

دانلود مبانی نظری پایان نامه در مورد فرهنگ سازمانی

مبانی نظری پایان نامه در مورد فرهنگ سازمانی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

مبانی نظری پایان نامه در مورد فرهنگ سازمانی

 

در  28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع فرهنگ سازمانی

مفهوم فرهنگ

فرهنگ واژه‌ای است که علمای علم اجتماع و پژوهشگران رشته مردم‌شناسی آن را به کار می‌برند و این واژه از گسترش وسیعی برخوردار است و آن‌چنان مفید واقع شده که آن را در سایر علوم اجتماعی نیز به کار می‌برند. فرهنگ در قالب بحث تخصصی خود در حدود اواسط قرن نوزدهم در نوشته‌های علمای مردم‌شناسی پدیدار شد و کاربرد علمی کلمۀ فرهنگ در اواخر قرن مذکور توسط تایلر (۱۹۱۷ـ۱۸۳۲) مردم‌شناس انگلیسی صورت گرفت.

یکی از مبانی اساسی علوم رفتاری با رشتۀ انسان‌شناسی آغاز می‌شود و یکی از رشته‌های فرعی انسان‌شناسی، انسان‌شناسی فرهنگی است که با مطالعه رفتار سازمانی ارتباط نزدیک دارد. انسان‌شناسی فرهنگی با رفتار مکتسبه انسانها که از فرهنگ آنها تأثیر می‌گیرد و نیز با فرهنگ متأثر از این رفتار سر و کار دارد. درواقع بدون فهم عمیق ارزشهای فرهنگی جامعه نمی‌توان رفتار سازمانی را به درستی فهمید.

نقشی که فرهنگ در رفتار انسان ایفا می‌کند، یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که در علوم رفتاری وجود دارد. هرچند تاکنون به‌طور کامل مورد ارزیابی قرار نگرفته است. فرهنگ آنچه را که انسان یاد می‌گیرد و نیز نحوه رفتار او را تعیین می‌کند(عطافر، 1375، 5).

در مورد اینکه فرهنگ چگونه به وجود می‌آید، باید گفت که فرهنگ پدیده‌ای است که با توجه به خواسته‌های طبیعی و نیروهای اجتماعی سرچشمه می‌گیرد. جغرافیای منطقه، تاریخ و رویدادهای قوم، زبان و ادبیات رایج در میان مردم، دین و مذهب، اقتصاد و شیوۀ معیشت مردم در پیدایش فرهنگ اثر گذاشته و در ترکیبی سازگار با یکدیگر، مجموعه‌ای از ارزشها و باورهای چیره را پدید می‌آورند که بر رفتار انسانی تأثیر می‌گذارد و ارتباط میان مردم را آسان می‌سازد(میرسپاسی و معتمد گرجی،1376).

به ‌صورت خیلی کلی مفهوم فرهنگ عبارت است از، کیفیت زندگی گروهی از افراد بشر که از یک نسل به نسل دیگر انتقال پیدا می‌کند. به عقیدۀ ادگار شاین فرهنگ را می‌توان به‌عنوان یک پدیده که در تمام مدت اطراف ما را احاطه کرده است مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. به نظر وی هنگامی که فردی، فرهنگی را به سازمان یا به داخل گروهی از سازمان به ارمغان می‌آورد می‌تواند به وضوح چگونگی به وجود آمدن، جای گرفتن و توسعه آن را ببیند و سرانجام آن را زیر نفوذ خود درآورده، مدیریت نماید و سپس تغییر دهد(بنیانیان، 1386).

 

مطالعات فرهنگ سازمانی، فرهنگ را به صورت سیستمی از باورها و ارزشها می نگردد، و شناسایی آنها انگیزه ها و مدیریت آنها را نشان می دهد (دیل و دکندی 1982، پیترز واترمن، 1982).

 این مطالعات بر تأکید نقش رهبران و مدیران ارشد سازمان در توسعه فرهنگ سازمانی را مد نظر قرار می دهند. مطالعات فضای سازمانی بر انگیزه های از قبیل خصوصیات شخصی مدیران، و فرهنگ سنجش و بکارگیری فضای سازمانی بر انگیزه های از قبیل خصوصیات شخصی مدیران، و فرهنگ سنجش و بکارگیری استنباط مدیران از این فضا را مورد توجه قرار می دهد (لیتوین و استرنیگر، 1968).

 

2-2-2- الگوی‌ هافستد و همكارانش

جرارد هندریک هافستد[1]متولد ۳ اکتبر ۱۹۲۸ در هارلم، جامعه شناس هلندی است که درباره نسبت و تعامل فرهنگ های ملی و فرهنگ های سازمانی مطالعاتی داشته است. او مولف چندین کتاب از جمله دستاوردهای فرهنگی و فرهنگ ها و سازمان ها، نرم‌افزار ذهن است که آنهارا باهمکاری فرزندش گرت یان هافستد نوشته است. مطالعات او نشان داده است که تجمع واجتماع افراد در قالب الگوهای فرهنگی منطقه ای و ملی است که رفتار افراد را در جوامع و سازمان ها تحت تأثیر قرار می دهد و این امر درطول زمان ثابت می ماند. هافستد ۵ بعد فرهنگی را در مطالعات خود از ارزش های فرهنگی در سطح ملی بازشناسی می کند که این ۵ بعد عبارتند از :« فاصله قدرت، ابهام گریزی یا احتیاط، فردگرایی در مقابل جمع گرایی، مردگرایی در برابر زن گرایی و سوگیری بلندمدت در برابر کوتاه مدت».مطالعات بعدی نیز نشان داد که این ابعاد درطول زمان خیلی تغییر نمی کنند.

افراد کم قدرت نهادها و سازمان ها تاچه مقدار نابرابری توزیع قدرت را انتظار و قبول دارند. درفرهنگ های دارای فاصله قدرت کم مثل استرالیا، اتریش، دانمارک، ایرلند و نیوزیلند مردم روابط و مناسبات قدرت دموکراتیک و مشورتی یاشورایی را انتظار و قبول دارند. مردم بدون توجه به موقعیت های رسمی به شکل برابر بایکدیگر ارتباط برقرار می کنند.افراد فرمانبر و زیردست در طرح درخواست و یا انتقاد از تصمیمات افراد قدرتمند به مقدار زیادی احساس راحتی می کنند. در فرهنگ های دارای فاصله قدرت زیاد، مانند مالزی، افراد کم قدرت، به آسانی از مناسبات قدرت اقتدارگرایانه و پدرسالارانه تبعیت می کنند .افراد زیردست قدرت افراد دیگر را که بر موقعیت های رسمی و سلسله مراتبی استوارشده است، می پذیرند .بنابراین، معیار فاصله قدرت کم دربرابر زیاد نمی تواند واقع نمایی فرهنگ یا توزیع «واقعی» قدرت را مشخص کند، بلکه شیوه و حالتی که مردم تفاوت های قدرت رامی فهمند، تعیین کننده است.

این الگو بر مبنای تحقیقی كه در مورد تفاوت فرهنگی ده سازمان در كشور دانمارك و هلند انجام شده ارائه شده است (ترابی‌كیا، 1377، ص‌ص 6-95) كه عبارتند از:

- ابداع و ریسك‌پذیری:

جستجوی فرصت‌های تازه، قبول مخاطره، آزمون راههای نو و عدم خط‌مشی‌ها و قوانین رسمی دست و پاگیر، این ارزش دو نوع سازمان را مشخص می‌كند، سازمانهای فرایندگرا كه در آنها چگونگی انجام امور مهم است و سازمان های نتیجه‌گرا، كه تمركز بر نتایج بدون توجه به نحوهء دستیابی به آنهاست. - ثبات و امنیت:

قابلیت پیش‌بینی, امنیت و استفاده از رویه‌ها و قوانین روشن برای اداره رفتار، كه در این صورت سازمان كنترل‏گرا است و درمقابل آن سازمان آزاد قرار دارد كه كنترل‌های اندكی در آنها اعمال می‌شود. - احترام و توجه به افراد:

تحمل عقاید، عدالت و احترام به دیگران، در سازمان كارمندگرا افراد ارزشمند و مهم شمرده می‌‌شوند و در محیط غیر متمركز تصمیم می‌گیرند در مقابل سازمان كارمندگرا، سازمان وظیفه‌گرا قرار دارد.

 


[1] - Gerard Hendrik Hofstede

دانلود مبانی نظری پایان نامه در مورد فرهنگ سازمانی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
فایل مبانی نظری پایان نامه در مورد فرهنگ سازمانی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
میزان پرخاشگری بین افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی

مقایسه و بررسی میزان پرخاشگری بین افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی

دانلود میزان پرخاشگری بین افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی

مقایسه و بررسی میزان پرخاشگری بین افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 171 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 126

فهرست مطالب

مقدمه ............................................................. 1

بیان مسئله ...................................................... 2

اهمیت پژوهش................................................... 2

هدف پژوهش.....................................................3

بیان فرضیه........................................................ 3

تعاریف عملیاتی واژه ها......................................... 3

فصل دوم :

پیشینه پژوهش و مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق... 4

مقدمه............................................................ 5

تعریف پرخاشگری............................................... 7

پرخاشگری از دیدگاه زیست شناسی در مبانی فیزیولوژی 10

آمیگدال و رفتار پرخاشگرانه ............................................. 10      

نقش تستوسترون در پرخاشگری..................................... 14

سیناپس های سروتونینی و رفتار پرخاشگرانه..................... 16

پرخاشگری، فیزیولوژی و تیره شناسی......................... 19

پرخاشگری از دیدگاه روانکاوی................................ 21

اوهام پرخاشگرانه.................................................. 28

تحول پرخاشگری..................................................... 29

کنشهای از پیش ساخته پرخاش نسبت به دیگران............... 34

آدم کشی.......................................................... 37

پرخاشگری نسبت به خود ................................... 39

پرخاشگری نسبت به خود در حال تحول و رشد................... 39

پرخاشگری با دوام نسبت به خود ............................ 40

نظریه یادگیری اجتماعی «تأثیرات الگویی»...... 45

تقویت پرخاشگری............................................... 47

مشاهدة خشونت............................................. 48

فرضیه پالایش................................................... 50

فرضیه ناکامی و پرخاشگری............................... 52

تعریف ناکامی........................................................ 53

رابطه ناکامی و پرخاشگری............................. 53

شکست نامطلوب در کسب هدف .......................... 54

هدف ناکامی و پرخاشگری.................................. 55

رقابت و ناکامی..................................................... 55

عوامل انتقال ناکامی به پرخاشگری.................... 56

پرخاشگری ناشی از ناخوشایندی....................... 56

ناکامی به منزله حادثه ای ناخوشایند......................56

واکنش به حوادث ناخوشایند............................... 57

سایر تأثیرات منفی محرکهای ناخوشایند........................ 58

انتساب تحقق هدف و ناخوشایندی....................... 59

تمایزات گروهی و اجتماعی...................................... 60

تأثیرات جبری محرکهای محیطی.................................... 61

پیوند با شرایط ناخوشایند........................................... 61

پیوند اهداف موجود.......................................... 62

اشخاص معلول به منزله محرکهای ناخوشایند................. 63

پیوند با پرخاشگری تأثیر تسلیح .............................. 63

فرایندهای شناختی در رفتار پرخاشگرتنه...................... 66

شناخت وقوع حادثه.............................................. 66

کیفیت تسکین................................................... 67

تطابق با خودشناسی............................................. 68

اداره عقیده............................................................. 68

عوامل موثر بر تمایزات جنسی................................ 70

نقش های جنسی و پرخاشگری............................. 72

کاهش و کنترل پرخاشگری...................................74

کاهش پرخاشگری...................................................... 75

تربیت نادرست والدین.............................................. 76

والدین به منزله الگوهای پرخاشگری................ 76

کنترل پرخاشگری......................................... 77

تنبیه......................................................... 77

فرو خوردن خشم....................................... 78

نقش زمان در اطفاء پرخاشگری......................... 78

پرفشاری خون چیست.............................. 79

فشار خون بالای اولیه یا لازم و ضروری..... 80

علایم فشار خون بالا به طور معمولی یا مزمن.......... 81

علایم فشار خون بالا به طور حاد یا شدید...................... 82

مکانیسم کنترل فشار خون توسط اعصاب........................ 83

برخی از اثرات فشار خون بر بدن

خطر پاره شدن رگ های مغز یا سکته قلبی.......................84

تأثیر فشار خون بر قلب............................................ 85

تأثیر فشار خون بر کلیه ها................................... 85

بیماری سرخرگ ها در اثر فشار خون....................... 86

دلایل افزایش فشار خون

تأثیر چای و قهوه.................................................... 86

تأثیر الکل........................................................... 88

«تأثیر استرس» یا فشارهای عصبی................ 88

فشار خون بالا و خوردن نمک.......................... 89

برخی از راههای جلوگیری از افزایش فشار خون............ 90

فصل سوم

روش اجرای تحقیق........................................ 91

روش اجرایی تحقیق............................................... 92

جامعه آماری و نمونه آماری................................... 92

روش نمونه گیری..................................... 92

ابزار تحقیق............................................ 93

اعتبار روایی و مقیاس..................... 94

روش اجرای آزمون.................................. 94

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها.................................. 96

تجزیه و تحلیل توصیفی.................................. 97

تجزیه و تحلیل مقایسه ای ................................ 108

فصل پنجم

خلاصه و نتیجه گیری......................................... 109

بحث و گفتگو دربارة داده ها............................ 110

خلاصه و نتیجه گیری.................................. 111

فهرست جداول و نمودارها

جداول ............................................... 98

نمودارها        104

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

بیان مسئله :

آیا بین میزان پرخاشگری در افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون (hyper tension) و افراد عادی تفاوت وجود دارد؟

اهمیت پژوهش :

بیماری پرفشاری خون در طبقه بندیهای متخصصان بهداشت روان ‹‹ICD ›› طبقه بندی بین المللی بیماریهای روانی در دسته بیماریهای روان تنی ‹‹Psy chosomatic ›› قرار دارد. این بیماری همه ساله تعداد زیادی از افراد جامعه را مبتلا ساخته و در صورت عدم تشخیص و درمان مناسب در موارد وخیم می تواند بسیار خطرناك باشد و افراد را در معرض سكته های قلبی و مغزی قرار دهد و حتی ممكن است منجر به مرگ افراد شود. با توجه به اینكه افزایش میزان پرخاشگری و فشارهای عصبی می تواند یكی از عوامل سبب ساز ابتلا به بیماری پرفشاری خون باشد پی بردن به تفاوت میزان پرخاشگری بین افراد مبتلا  به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی می تواند گام موثری درجهت كمك به افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون در كنترل فشارهای عصبی، خشم و رفتاهای پرخاشگرانه باشد.

هدف پژوهش :

پی بردن به تفاوت میزان پرخاشگری بین افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی از طریق مقایسه میزان پرخاشگری در افراد مبتلا به این بیماری و افراد عادی هدف اساسی این پژوهش می باشد.

بیان فرضیه :

فرض صفر H = بین میزان پرخاشگری در افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی تفاوت معناداری وجود ندارد.

فرض خلاف HA = بین میزان پرخاشگری در افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی تفاوت معناداری وجود دارد.

تعاریف عملیاتی واژه ها:

پرخاشگری : حالت، هیجان یا همان چیزی است كه به وسیله پرسشنامه AGQ به دست می آید.

پرفشاری خون : همان چیزی است كه توسط وسیله فشار خون سنج بدست می آید و درجه آن بالاتر از آن می باشد.

--------------------------------------------------------------

فصل دوم:

...

تعریف پرخاشگری :

اصطلاح پرخاشگری به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد خواه در معنی نزدیك شدن به اشیاء و اشخاص خواه به معنی درگیری با نیروهای خارجی این مفهوم گاهی با مفاهیم انگیختگی، كارآوری و حتی با مفهوم كنجكاوی اشتباه می شود.

اتوكلاین برگ[1] مفهوم پرخاشگری را گسترده در نظر می گیرد و معتقد است كه جنبه های مثبت یا منفی پرخاشجویی را در بردارد اگر پرخاشجویی را به جای پرخاشگری به كار ببریم به معنی محدود دشمنی را نیز شامل می شود مفهوم دشمنی تا حدی شامل ارزشهای منفی است در حالی كه پرخاشگری به معنی ‹‹مخالف بودن›› دارای ارزش ارتباطی است و در بعضی شرایط مثبت و سازنده است پرخاشگری را از عمل پرخاشجویی تجاوز متمایز می كنیم: پرخاشگری از عوامل انفعالی انسان و در انسان نهفته است و هنگام ظهور در پرده ای از پوششهای دفاعی پیچیده شده است و به صورت بخشی از نیروی آماده برای عمل و فعالیت بروز می كند. پرهیز صورتی از عقب نشینی پرخاشجویی است پرخاشگری همیشه با عمل پرخاشجویانه بروز نمی كند، وقتی واقع می شود ضرورتاً پرخاش علیه دیگری نیست بلكه پرخاشجویی می تواند متوجه خود فرد نیز بشود در انگلیسی با اصطلاحات و كلمات زیر توصیف می شود پرخاشجویی به معنی حمله ای كه به تحریك كسی نباشد و در انسان به صورت بدنی و یا لفظی بروز می كند، رفتاری بی خبرانه است ‹‹Agonist behavior ›› كه به صورت حمله و ضد حمله بروز می كند برای رفتار پرخاشجویانه ای كه به تحریك دیگران به وجود می آید و همچنین برای عملیات پاسخ یا اعتراضی كه برای دفاع و یا حمله است باید كلمات و اصطلاحات دیگری را جستجو كرد. Aggressiveness پرخاش، حالت نسبتاً دائمی همراه با آمادگیهای سرشتی و نیروی ذخیره برای پرخاشجویی است و گاهی مفاهیم ابتكار عمل، جاه طلبی، درگیری و جسارت را شامل می شود.

تعریفی دیگر : پرخاشگری یعنی عملی كه به آسیب رسانی عمدی دیگران منتهی می گردد البته ممكن است این آسیب رسانی در انواع شیوه های پیاده شده و حتی متضمن آزارهای روانی نظیر تحقیر، توهین و فحاشی نیز شود اما در هر حال مفهوم آسیب به تعارض رفتارها ارجاع دارد. از این رو خشونت تنها یكی از انواع پرخاشگری محسوب می گردد، به این لحاظ خشونت را حاوی مبادرت عمدی ایجاد آسیبهای جسمانی به دیگران تلقی می كنیم پرخاشگری عمدی می تواند از سایر انگیزشهای غیر پرخاشگرانه به شكلی متمایز متأثر گردد. یك سرباز دشمنش را می كشد – كه این كار عمل پرخاشگرانه است – اما واكنش او ممكن است برای حفظ زندگیش، تأمین منافع كشورش یا كسب، تأییدات سازمانی گروهی باشد.


[1] . O . kline berg

دانلود میزان پرخاشگری بین افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
میزان پرخاشگری بین افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مقاله روانشناسی تفاوتهای فردی

مقاله روانشناسی تفاوتهای فردی

دانلود مقاله روانشناسی تفاوتهای فردی

مقاله روانشناسی تفاوتهای فردی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

مقاله روانشناسی تفاوتهای فردی

 33 صفحه در قالب ورد

قسمت هایی از متن مقاله:

  1. تعریف
  2. فواید آشنایی با تفاوتهای فردی
  3. تاریخچه
  4. عوامل موثر در تفاوتهای فردی
  5. روشهای اندازه گیری تفاوتهای فردی
  6. هوش
  7. انگیزش
  8. شخصیت
  9. تفاوتهای بین دو جنس

ا) مقدمه و تعریف:

امروزه توجه به آموزش و پرورش از شاخص‌های عمده وتوسعه جوامع انسانی محسوب می‌شود . یعنی كشور‌ها نه بر اساس رشد و توسعه اقتصادی بلكه بر اساس میزان توجه به آموزش وپرورش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند . برای ارزیابی میزان توسعه آموزش و پرورش به میزان توجه آموزش و پرورش به امر تفاوتهای فردی دانش اموزان اهمیت داده می شود. همان گونه كه می‌دانیم هیچ انسانی كاملاً شبیه به دیگری نیست . این تفاوتها در همه جا وبین همه انسانها تی در بین دوقلوها وحتی دوقلوهای هم شكم یكسان ملاحضه می‌شود . این تفاوتها به گونه‌ای است كه به جرات می‌توان ادعا كرد به تعداد انسانها روی زمین یعنی شش میلیارد انسان استثنایی وجود دارند كه در كنار هم زندگی می‌كنند . این مساله هم در تفاوت سر انگشتان انسان مشهور ایت و هم در حیطه‌های غیر مادی همچون ابعاد عاطفی ، احساسی ، روانی و شناختی ، البته این امری است كه باید آن را به فال نیك گرفت چون ار رازهای خلقت است زیرا همین تفاوت‌ها وناهمسانی هاست كه ادامه زندگی میسر می‌سازد از امام صادق (ع) نقل است كه فرموده‌اند اگر قرار بود انسان‌ها با هم برابر باشند هر آینه هلاك می‌شوند .تفاوت‌ها موجب جدایی بین انسانها و در عین جال موجب آن است كه هر فرد بر اساس ویژگی‌های خاص خویش رشد كند. ...

....

 

شیوه های فرزند پروری 

     1.والدین قاطع واطمینان بخش : والدین این الگو ‌معمولا با فرزندشان با محبت هستند و با آنها رابطه گرم و صمیمی برقرار می كنند این والدین ضمن كنترل منطقی فرزندشان از آنان توقعی رفتار عاقلانه و منطقی دارند

      ماسن (1368 – 449 ) در این باره می نویسد : هر چند كه به استقلال و تصمیمات فرزندان خود احترام می گذارند بطور كلی در موضع خود محكم هستند و دلایلی قاطعانه ای در مورد راهنماییهای خود ارائه می دهند .... والدین دمكرات و قاطع هم برای رفتار خودمختارانه و هم برای رفتارمنضبط اعتبار قائلند . آنان روابط كلامی را تشویق می كنند وقتی كه ازاقتدارخود به عنوان والدین استفاده می كنند و كودك را از چیزی منع می كنند و از او انتظاری دارند برایش دلیلی دارند .

      والدین این گروه ارتباط روشنی با فرزندان خود دارند . و برای جلب موافقت كودك دلیلی منطقی و عاقلانه می آورند . احساس و عقیده فرزندرا در امور مختلف جویا می شوند . آن ها نسبت به كار ها وفعالیت های كودك عكس العمل نشان می دهند و به تشویق كار های مثبت آن ها می پردازند . این گروه از والدین بعد از برقراری رابطه گرم و با محبت از فرزندانشان توقع رفتاری عاقلانه و متناسب با سن دارند . ....

دانلود مقاله روانشناسی تفاوتهای فردی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله روانشناسی تفاوتهای فردی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مقاله رشد معضل اجتماعی خودکشی

مقاله خودکشی، معضل اجتماعی رو به رشد

دانلود مقاله رشد معضل اجتماعی خودکشی

مقاله خودکشی، معضل اجتماعی رو به رشد
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

خودکشی، یک معضل اجتماعی رو به رشد

قسمتهایی از متن مقاله:

خودکشی یکی از معضلات جدی رو به رشد جوانان در ایران امروز است.هر روز از گوشه و کنار این سرزمین پهناور خبر هایی مبنی بر خود سوزی در زنان ، حلق آویز در مردان،سقوط از برج و بلندی و ... منتشر میشود."دختری بر اثر تجاوز ، مردی بر اثر نداشتن مایحتاج زندگی،پسری در اثر شکست در تحصیل و قبول نشدن در دانشگاه ، دختری در اثر آلوده شدن به ایدز، و دختر و پسری در اثر اختلافات خانوادگی و ... خودکشی میکنند.قطار سریع السیر زندگی در تصادمات روزمره بحران های اجتماعی از ریل طبیعی خارج شده و ارزش های انسانی را در لابلای چرخ های حرکت روزانه خود له کرده و به پیش می تازد تا به یک بحران لاعلاج تبدیل گردد!راستی چرا؟بر اساس تحلیلی که سازمان بهداشت جهانی در مورد بیلان خودکشی از ایران ارائه داده ، "ایران جزو کشورهای در بدو ورود به مرحله صنعتی شدن است که در جدا شدن و بریدن از سنت ها و بافت سنتی و در ورود به جهان صنعتی دچار دوگانگی و تضاد فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی گردیده است.

این دوران گذار به دلیل ایجاد تضادهای شدید بین باورها و واقعیت ها ، انگیزه خودکشی را در افراد زیاد کرده است و به همین دلیل آمار خودکشی در ایران بالا است! اما این بحرن اجتماعی فقط به ایران مربوط نمیشود و حتی در کشورهای صنعتی پیشرفته و سرمایه داری نیز چنین بحران های اجتماعی وجود داشته و وجود د ارد .حال در عالم قیاس و درنمونه های جهانی، بهتر است که این بحران را از زبان آمار و ارقام بررسی کنیم؛

از زبان آمار و ارقام رسمی:

آمار جهانی نشان می دهد که بالاترین میزان خودکشی در دنیا مربوط به کشورهای ژاپن، آمریکا و برخی از کشورهای اروپای شرقی و پایین ترین آن نیز متعلق به اسپانیا وپرتغال و ایرلند است.

...

تعاریف: تعریف خودکشی؟

خودکشی از دو لغت دارای ریشه لاتین Sui به معنی ?خود? و Caedere به معنی ؟کشتن؟ مشتق شده است و در حال حاضر نه به صورت ?خودکشتن? که به‌صورت خودکشی استفاده می‌شود. اولین با این اصطلاح در سال ۱۷۳۷ توسط دفونن فرانسوی به‌کار گرفته شد. (منبع سایت هفت سنگ)

بر اساس تعریف مورد توافق جهانی خودکشی تنها راه و آخرین راه از بین بردن خودآگاهی فرد در مورد خود است.

علل خودکشی از نظر اجتماعی:

فقر،بیکاری،طلاق ، فقدان حمایت خانوادگی و فشارهای روز افزون اجتماعی بر زندگی افراد، شکست ها ،سوء استفاده جنسی ،عشق های ناسر انجام در جوانان ، و ....

علل خودکشی از نظر روانشناسی :

پوچی،نا امیدی،احساس شکست،بحران های عاطفی، احساس گناه، افسردگی، اعتیاد،بیماری های روانی و جسمی مانند ایدز و سرطان و هپاتیت و ...

اشخاصی که بیشتر از بقیه در معرض خودکشی قرار دارند:

افرادی که در اثر ناهنجاری های خانوادگی طلاق گرفته و یا پدر و مادرشان طلاق گرفته باشند. افرادی که سابقه اقدام به خودکشی دارند یا اینکه سابقه خودکشی در یکی از اعضای خانواده آنها وجود داشته باشد.

فقر و فحشا.

افرادی که افسرده بوده و از همه چیز قطع امید کرده اند.

حادثه های ناگوار و غیر قابل قبول

اختلافات و درگیری های خانوادگی

شکست در زندگی ،تحصیل و عشق

بیماری های مزمن و لاعلاج

اعتیاد به مواد مخدر

مشکلات قانونی در زندگی افراد

سوء استفاده های عاطفی و جنسی

و سایر عوامل ......

دانلود مقاله رشد معضل اجتماعی خودکشی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله رشد معضل اجتماعی خودکشی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت علل تقسیم نابرابر مزایای اجتماعی

چرا مزایای اجتماعی به صورت نابرابر تقسیم می شوند؟

دانلود پاورپوینت علل تقسیم نابرابر مزایای اجتماعی

پاورپوینت علل تقسیم نابرابر مزایای اجتماعی چرا مزایای اجتماعی به صورت نابرابر تقسیم می شوند؟
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

چرا مزایای اجتماعی به صورت نابرابر تقسیم می شوند؟


چکیده ای از چند اسلاید از پاورپوینت:

اسلاید اول:

نکته! تفاوت در برخورداری از مزایا به نقش هایی مربوط می شود  که افراد بر عهده می گیرند یا به آن ها نسبت داده می شوند. در خانواده یا میزان بهره مندی مردان از مزایای زنان بیشتر است. فرزندان بزرگ و پسران نسبت به دختران از قدرت بیش تری برخوردارند.

اسلاید دوم:

    نابرابری در احترام :     دانشمندی که ماده ی ارزشمند را کشف کرده و هنرمندی که آثار زیبایی را پدید آورده است نسبت به افراد عادی کار خارق العاده ای انجام داده اند و احساس احترام نسبت به آنها پدید می آید.

اسلاید دهم:

افراد در چه شرایطی نابرابری در بهره مندی از مزایای اجتماعی را ناعادلانه محسوب می کنند؟ افراد از لحاظ فردی در پی افزودن به میزان مزایای قدرت، احترام و ثروت خود هستند. دست یابی به مزایا بازندگی در جامعه مسیر  می شود و افراد در محدوده ای که ارزش ها و هنجار ها به آن ها اجازه دهند از این مزایا برخوردار می شوند.  چ

اسلاید پانزدهم:

نقش  محوری ارزشها در ارزیابی مزایا: عادلانه یا ناعادلانه دانستن بهره مندی فرد و نقش قبل از هر چیز نوعی داوری ست. داوری بر مبنای معیارها و ارزش ها انجام می شود پس در ارزیابی مزایا، ارزش ها نقش محوری دارند.

دانلود پاورپوینت علل تقسیم نابرابر مزایای اجتماعی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت علل تقسیم نابرابر مزایای اجتماعی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
تحقیق تامین مالی طرحهای تامین اجتماعی

تحقیق تامین مالی طرحهای تامین اجتماعی

دانلود تحقیق تامین مالی طرحهای تامین اجتماعی

تحقیق تامین مالی طرحهای تامین اجتماعی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69

تامین مالی طرحهای تامین اجتماعی


قسمتهایی از متن:

اهداف و وسایل

هیچ طرح تامین اجتماعی شایسته نام خود نخواهد بودجزدرصورت وجود این اطمینان خاطركه حمیتهای تعهد شده درآن درموعد مقررپرداخت شود.روشهای تامین الی حمایتهای پیش بینی شده باید دقیقا بررسی شوند وپیش ازاعلام رسمی طرح راه حلی پایدار پیدارشود.این موضع كاملا درمورد طرحهای قانونی وغیررسمی صادر است .مقام مسئول هرطرح كه خواهان هدف مذكوراست باید شیوه ها ووسایل لازم راپیش بینی كند.

هزینه هرطرح تامین اجتماعی مبلغ مورد نیازبرای پرداخت حمایتها وهزینه های اداری است.این مبلغ باتوجه به عواملی گوناگونی كه بعدا دراین فصل تجزیه وتحلیل خواهند شدازسالی به سال دیگرتفاوت خواهد داشت .مشكل اساسی تامین مالی فراهم كردن منابع لازم به منورجبران هزینه یادشده درهنگامی است ك این هزینه باید پرداخت شود.بااین حال این مشكلی دارای جنبه ها مختلفی است .یكی ازاین جنبه ها فراهم كردن منابع مذكوربه روشی منظم وسیستماتیك است ولو اینكه پرداخت حمایتها درفواصل نامنظم دركوتاه مدت وبلند مدت ضرورت پیدا كند.همین طور مسئله چگونگی تامین منابع لازم نیزمطرح است خواه ازطریق وصول مالیات یا حق بیمه های مقرر برای افراد زیرپوشش ودرجایی كه افرادشاغل مدنظرند وصول آنها ازكارفرمایان ذی ربط.

راه حل مشكل تامین مالی درانواع خاصی ازطرحها روشن است.طرحهای همگانی دربرگیرنده تمام ساكنان وطرحهای مساعدت اجتماعی طبعا ازمحل مالیات تامین می شوند ومنابعی به منظورجبران هزینه ها باید فراهم گردند.طرحهای مبتنی برمشاغل كه محدود به گروهای خاصی ازكاركنان اند باید ازمحل حق بیمه ها تامین و پیش ازایجاد هزینه ها منابعی تهیه شوند تادرزمینه حمایتهایی كه باید به كاركنان واجد شرایط پرداخت شوند اقدام لازم صورت گیرد.بدیهی ست كه صندوقهای احتیاط ازمحل حق بیمه ها تاین می شوند وهریك ازاعضا ازكل حق بیمه های جمع آوری شده پرداختی توسط خودیاتوسط كارفرمایان به نیابت ازطرف ها بهره مند می گردد.بااین حال درطرحها بیمه های اجتماعی اجرای گسترده متنوعی ازروشها امكان پذیر است وهرروش می تواند براساس زمینه های گوناگون توجیه پذیر باشد.بنابراین آنچه كه درپی خواهد آمد عمدتا به راههای بیمه های اجتماعی مربوط می شود.

...

افزایش منظم منابع :

همانطور که قبلاًگفته شد ، یکجنبه مهم تأمین مالی طرحهای بیمه اجتماعی چگونگی برنامه ریزی و تحقق افزایش منابع بطور منظم بمنظور جبرانهزینه حمایتها و هزینه جاری و آتیاداره امور است .

سیستم ارزیابی سالانه :

در مورد حمایت کوتاه مدت ، چون هزینه سالانه در ارتباط با سیاهه دستمزد بیمه شده در زمانی نسبتاً کوتاه به سطح ثابتی می رسد ، روش تأمین مالی سیستم « ارزیابی » یا « پرداخت بی وقفه هزینه ها »است که در چارچوب آن ، منابع حاصله در هر سال با هزینه مورد انتظار در همان سال دقیقاَ برابری می کند .

 به منظور تدارک « پشتوانه پیشامد احتمالی معمولاًمابه التفاوت کوچکی کنار گذاشته می شود که هدف آن کمک به جبران افزایش پیش بینی نشده در هزینه یا کاهش درآمد به علت نوسانات تصادفی در سیستم هست پیش گویی تحقق عینی سطح پیش توانایی مالی امکان پذیر نیست ولی در حالتی که طرح بیمه بیماری با داشتن پیش توانایی معادل چند ماه حق بیمه می تواند آسوده خاطر باشد صندوق بی کاری بدون مبلغی بیشتر که به آن اتکا کند نمی تواند احساس امنیت داشته باشد دوره اولیه که درطی آن شرایط احضار تحقق پیدا می کند به شکل گیری این پشتوانه کمک می کند .

در زمینه حمایتهای بلند مدت ، ملاحظات پیچیده تری مطرح می شند . در شروع کار یک طرح جدید مستمری مبتنی بر حق بیمه ، هزینه حمایتها برای چند سال ، نسبتاً معتدل است ( حتی اگر در جهت یاری به سالمندان تازه وارد به طرح برای برخورداری از مستمری پیش از زمان مجاز در مقررات استاندارد امتیازات ویژه ای داده شوند ) پوشش این هزینه در سیستم ارزیابی سالانه در هر سال احتمالاً می تواند پیامدهای ناخوشایندی به همراه داشته باشد . می توان تصور کرد که یک طرح مستمری سخاوتمند می تواند به وسیله یک نرخ حق بیمه معتدل تأمین شود . ...

...

دانلود تحقیق تامین مالی طرحهای تامین اجتماعی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق تامین مالی طرحهای تامین اجتماعی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مقاله عشق در جامعه امروزی

بررسی عشق در جامعه امروزی

دانلود مقاله عشق در جامعه امروزی

مقاله عشق در جامعه امروزی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84

بررسی عشق در جامعه امروزی

قسمتهایی از متن:

امروز یکی از خلاهایی که در دنیای اروپا و آمریکا وجود دارد خلا عشق است. در کلمات دانشمندان اروپایی زیاد این نکته به چشم می خورد که اولین قربانی آزادی و بی بند و باری امروز زنان و مردان، عشق و شور و احساسات بسیار شدید و عالی است. در جسمانی امروز هرگز عشق هایی از نوع عشق های شرقی از قبیل عشق های مجنون و لیلی، و خسرو شیرین رشد و نمو نمی کند.

از این داستانها می توان فهمید که زن بر اثر دور نگه داشتن خود از دسترس مرد تا کجا پایه خود را بالا برده است و تا چه حد سرنیاز مرد را به آستان خود فرود آورده است! قطعاً درک زن این حقیقت را در تمایل او و به پوشش بدن خود و مخفی کردن خود به صورت یک راز تاثیر فراوان داشته است.

مولوی، عارف نازک اندیش و دوربین خودمان مثلی بسیار عالی در این زمینه می آورد. اول درباره تسلط معنوی زن بر مرد سخن می گوید، آن گاه راجع به تاثیر حریم و حائل میان زن و مرد در افزایش قدرت و معصومیت زن و در بالا بردن مقام او در گداختن مرد در آتش عشق و سوز مثل لطیفی می آورد: آن ها را به آب و آتش تشبیه می کند می گوید مثل مرد مثل آب است و مثل زن مثل آتش، اگر حائل از میان آب و آتش برداشته شود آب بر آتش غلبه می کند و آن را خاموش می سازد. اما اگر حائل و حاجبی میان آن دو برقرار باشد مثل این که آب را در دیگی قرار دهند و آتش در زیر آن دیگ روشن کنند آن وقت است که آتش آب را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اندک اندک او را گرم می کند و احیاناً جوشش و غلیان در او به وجود می آورد، تا آن جا که سراسر وجود او را تبدیل به بخار می سازد. ...

...

شهادت اشك:

زبان عشق، زبان اشک است. زبان ظاهری حقیر تر از آن است که بتواند حقایق عشق را بیان کند. توان توصیف معشوق را ندارد. چه زبانی صادق تر و زلال تر و بی ریا تر از زبانی که کلماتش، نه لفظ است و نه خط، اشک است. و هر عبارتش ناله ای، ضجه ای دردی، فریاد عاشقانه شوقی! مگر چشم از زبان صادق تر سخن نمی گوید؟ مگر نه اشک، زیباترین شعر و بی تابترین عشق و گدازانترین ایمان و داغ تری اشتیاق و تب دارترین احساس و خالص ترین گفتن و لطیف ترین دوست داشتن است که همه در کوره یک دل، به هم آمیخته و خوب شده اند و تبدیل به قطره ای گرم شده اند به نام اشک؟

گریستن یعنی تجلی طبیعی یک احساس، حالتی جبری و فطری از یک عشق، یک رنج یک شوق یا اندوه.

اشک که می بارد و ناله که بر می آید و گریه که اندک اندک در دل می رود و ناگهان در گلو گیر می کند و راه نفس را می بندد، این زبان صادق و عاشق یک انسان است.

کسیکه عاشق است و از معشوقش دور افتاده است و یا عزادار است و مرگ عزیزی قلبش را می سوزاند، می گرید، غمگین است و هرگاه دلش یاد او می کند و زبانش سخن از او می گوید، روحش آتش می گیرد و چهره اش برمی افروزد و چشمش نیز با او همدردی می کند. یعنی اشک می ریزد، اشک می جوشد و این حالات همه نشانه های لطیف و صریح ایمان عمیق و عشق راستین اویند.

اما باید به این نکته توجه داشت که گریه ای که تعمد و آگاهی و شناخت محبوب یا فهمیدن و حس کردن ایمان را به همراه نداشته باشد، کاری است که فقط به درد شستشوی چشم از گرد و غبار خیابان به کار می رود. فراموش نکنیم: یکی از نخستین کسانی که بر سرگذشت حسین (ع) گریست، عمر سعد بود و نخستین کسی که بر این گریه حسین (ع) ملامت کرد، زینب بزرگ بود.

تفاوت و شباهت عشق حقیقی و مجازی:

عشق حقیقی و عشق مجازی، در یک چیز مشترکند که عبارت از کشش به سوی معشوق باشد، اما در یک چیز هم از هم متمایزند که فرق عمده بین آن دو محسوب می شود و آن عبارت از اشباع و عدم اشباع عاشق از معشوق است. ...

...

دانلود مقاله عشق در جامعه امروزی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله عشق در جامعه امروزی,