خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
نوین تحقیق
تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی

در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

تعریف «شغل»

«شغل از نظر لغوی، به معنای به کار واداشتن کسی است و آنچه مایه مشغولیت می باشد. از طریق اشتغال، فرد فعالانه در جریان تولید و خدمات مشارکت می کند و پاداشی نقدی یاجنسی دریافت می دارد. کار و شغل فعالیتی بدنی یا فکری در جهت تولید و خدمت است. به طور کلی، کار فعالیتی است که از کسی خواسته شده و در مقابل آن، به وی مزد پرداخت می شود. به طورخلاصه، می توان گفت: شغل یعنی کاری که فرد، مشغول به انجام آن است و از طریق آن، هم انجام وظیفه می کند و هم امرار معاش می نماید. در تعریفی دیگر، «شغل » عبارت است از گروهی ازموقعیت های مشابه دریک مؤسسه، اداره یا کارگاه که افراد واجد شروط خاص، می‌توانند این موقعیت ها رااحراز کنند و وظایف محوله را انجام دهند (شفیع آبادی، 1376).

عملکرد شغلی

سلطانی (1384)، عوامل زیر را موجب کاهش عملکرد شغلی بیان کرده است:

1. پرحجمی کار از لحاظ کیفی و کمی

2. ناکامی‌های شغلی (مانند نقش مبهم داشتن، تعارض در نقش، نداشتن تخصص بالا، فقدان راهنمای توسعه شغلی، فقدان ارتباط و ... ).

3. تغییر شغل

4. محرومیت شغلی

5. محیط فیزیکی سر و صدا و ...(سلطانی، 1384).

2-1-1-3- ویژگی‌های شغل

پیش درآمد نگرش ویژگی‌های شغل مطالعات ترنر و لارنس[1] بود. آن‌ها به منظور سنجش واكنش كاركنان در برابر شغل‌های مختلف یك پروژه بزرگ را به مورد اجرا گذاردند. ایشان عقیده داشتند كه كاركنان شغل‌های پیچیده و پر تلاش را به شغل‌های یكنواخت و كسالت‌آور ترجیح می دهند و معتقدند كه پیچیدگی شغل، رضایت و حضور كاركنان را به دنبال خواهد داشت (مورهد گریفین[2]، 1374).

ویژگی‌های شغل اشاره به چگونگی فعالیت ها، وظایف، تكالیف و ابعاد مختلف یك شغل دارد. بعضی از مشاغل، متعارف و جاری هستند زیرا فعالیت‌های آن‌ها یك‌دست شده و تكراری می‌باشند و بعضی دیگر غیر‌معمول؛ بعضی‌ها نیاز به مهارت‌های گوناگون دارند و بعضی دیگر میدان عملی محدود؛ بعضی‌ها كارمند را با واداشتن به تبعیت دقیق از روند‌ها خسته می‌كنند و بعضی دیگر به كارمندان آزادی عمل برای انجام دادن كار به میل خود می‌دهند. بعضی از كارها زمانی بیشترین توفیق را به همراه دارند كه به وسیله گروهی از كارمندان به صورت جمعی صورت بگیرند و بعضی دیگر به وسیله افرادی كه در اصل مستقلاً كار می‌كنند (دهقان مروست، 1378).

2-1-1-4- نظریه‌های مرتبط با ویژگی‌های شغل

راه یا شیوه‌ای كه كارها درهم آمیخته می‌شود تا مشاغل فردی به وجود آید بر عملكرد و رضایت شغلی كاركنان اثر می‌گذارد. در این بخش در زمینه ویژگی‌های شغل تئوری هایی را مطرح می‌كنیم.


[1]Turner &Larence

[2]Morhed&Grifen

...

 

2-1-1-5-1- رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی شغلی

1- مدل کَپنر: در مدل کَپنر، بین دو متغیر فشارها و آشفتگی روانی، رابطه مثبت وجود دارد (ساعتچی، 1390).

2- رویکرد تعاملی چرنیس: در مدل چرنیس، حرکت به سمت فرسودگی شغلی به ترتیب، شامل مراحل زیر است:

1- فشار روانی

2- آشفتگی روانی

3- مقابله دفاعی (ساعتچی، 1390).

3- رویکرد روانشناختی – اجتماعی: فرسودگی شغلی یک ساختار چند بعدی می باشد که از سه مولفه مربوط به هم تشکیل شده است این مولفه ها عبارتند از:

1- مولفه اول: تحلیل یا خستگی هیجانی

2- مولفه دوم : مسخ شخصیت

3- مولفه سوم: احساس موفقیت فردی (ساعتچی، 1390).

4- رویکرد بالینی: فِرودنبرگر فرسودگی را یک حالت خستگی و تحلیل رفتگی می داند که از کار سخت و بدون انگیزه ناشی می شود (ساعتچی، 1390).

2-1-1-6- تفاوت بین استرس و فرسودگی:

فرسودگی ممکن است نتیجه ی استرس بی امان باشد اما دقیقا مانند وضعیت استرس شدید نیست. ....

....

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه ابراز وجود

مبانی نظری و پیشینه ابراز وجود

دانلود مبانی نظری و پیشینه ابراز وجود

مبانی نظری و پیشینه ابراز وجود فصل دوم پایان نامه پیشینه پژوهش
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 66 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

ابراز وجود:تعریف و مولفه های آن

ابراز وجود هسته رفتار بین فردی و کلید روابط انسانی به ویژه در جوامع فرد گرا است(جرالد و گاتوس،1999؛نقل از هارجی[1] و دیکسون[2]،2008).

ابراز وجود به توانایی فرد در بیان و دفاع از عقاید،علاقه مندی ها و احساسات خود به نحوی شایسته و بدون اضطراب اطلاق می شود(ولپی[3]،1973نقل از حاج حسنی 1383)

ابراز وجود شکلی از ارتباطات است که به عنوان حمایت شخص از حقوق شخصی اش بدون نادیده  گرفتن و یا تخریب حقوق دیگران تلقی می شود.در رفتار ابراز وجود فرد به بیان تفکرات،احساسات و باورها به شکلی مستقیم و صادق می پردازد.ابراز وجود سبب ایجاد توانایی در پایه گذاری روابط بین شخصی سالم به عنوان یک مهارت اجتماعی می شود.بنابراین ابراز وجود به عنوان یک مهارت اجتماعی  نقشی مهمی را در روابط اجتماعی بازی می کند(کپاران[4] و همکاران،2009،نقل از ملک پور،1383).

توانایی اکتسابی ابراز وجود احساسات  و برتری های فرد او را قادر می سازد به نفع خود عمل کند،بدون هر گونه اضطرابی روی پای خود بایستد احساسات واقعی خود را صادقانه ابراز نماید و با توجه به حقوق دیگران حق خود را بگیرد و به حقوق و شخصیت دیگران نیز احترام بگذارد(البرتی[5] و امونز[6]،1982نقل از  ساندرز،2000).

طبق دیدگاه های متداول در جامعه فرد گرا،رفتار ابراز وجود مندانه منجر به ایجاد تساوی در ارتباطات انسانی می گردد و فرد را  قادر می سازد تا بر اساس علایقش عمل کتد(آلبرتی وامونز،2001،نقل از هارجی و دیکسون،2008).

به اعتقاد لانگ[7] و جاکوبوسکی[8](1972،نقل از هارجی و دیکسون،2008)ابراز وجود شامل اصرار و پافشاری بر حقوق فردی و بیان افکار،احساسات  و باورها به صورت مستقیم،صادقانه و به طریقی مناسب است،به گونه ای که به حقوق افراد دیگر نیز احترام گذاشته شود.همچنین ابراز وجود یک ویژگی رفتاری است که مشخصه آن رفتار اجتاعی مثبت به منظور دفاع از حق یا رسیدن به حق است.ابراز وجود را باید به صورت یک طیف در نظر گرفت که در یک سوی آن رفتار منفعلانه و در سوی دیگر رفتار پرخاشگرانه قرار دارد.حالت قاطعانه و تمایل به ابراز وجود،نه تنها ابراز  صحیح خشم و تحریکات دیگر را در بر می گیرد،بلکه  همه نوع احساسات گرم و شدیدا محبت آمیز را نیز شامل می شود(آلبرتی و امونز،1385).

 


[1]Harjy

[2]Diksoon

[3]Veolpi

[4]Keparan

[5]Alberti

[6]Amoonez

[7]Loang

[8]Jakobooski

...

سبک ابراز مندانه

پاسخ های ابراز مندانه شامل پافشاری برای حقوق فرد می باشد،در حالیکه به حقوق سایر افراد نیز توجه  دارد(هارجی و دیکسون،2000).طبق مطالعات انجام شده در جوامع غربی که بر فردیت و رشد فردی متمرکز است،افرادی که ابراز وجود دارند،درجات بالایی از اعتماد به نفس و حرمت به نفس را نشان می دهند،شاد هستند و می توانند به نحوی شایسته،احساساتشان را ابراز کنند و از جملاتی نظیر:"این من هستم؛این آن چیزی است که من می خواهم،این علت آن چیزی است که من می خواهم"استفاده می کنند و به راحتی ضعف هایشان را می پذیرند(آزیس[1] و همکاران،2006نقل از قربانی1391).بر اساس این باور که هر کدام از ما مسئول حل مشکلاتمان هستیم،عمل می کنند.در برابر انتقاد ها،با رفتار های ضد حمله،افکار یا احساس اضطراب و نا توانی عکس العمل نشان نمی دهند و به آنچه دیگران می گویند،خوب گوش می دهند.این سبک ارتباط شامل:

-پاسخ به صورت خود انگیخته

-توجه به دیگر افراد

-بیان موضوع اصلی

-بیان بی پرده و با اطمینان احساسات و عقاید

-ارزش مساوی دادن به خود و دیگران

-آمادگی برای شنیدن عقاید و نظرات دیگران

-صدمه نزدن به خود و دیگران(هارجی و دیکسون،2000).

مقایسه سه سبک پاسخ دهی

براساس دیدگاه های روان تحلیل گری،ابراز وجود و پرخاشگری متعلق به دو نظام انگیزشی می باشند که یکی بر رفتار های منطقی(ابراز وجود) و دیگری بر رفتارهای غیر منطقی و خود آگاهانه(پرخاشگرانه)تاکید دارد(فسیج،1998،نقل از هارجی و دیکسون،2000).بسیاری از نظریه های این طبقه بندی های پاسخ را در شدت متفاوت می دانند و در نتیجه(مک کارتان،2001،نقل از هارجی و دیکسون،2008)آنها این سبک های رفتاری را به صورت نقاطی روی یک پیوستار در نظر گرفته اند.اا


[1]Aziss

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه ابراز وجود






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود مبانی نظری و پیشینه ابراز وجود,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه ارزیابی عملکرد

مبانی نظری و پیشینه ارزیابی عملکرد

دانلود مبانی نظری و پیشینه ارزیابی عملکرد

مبانی نظری و پیشینه ارزیابی عملکرد پیشینه پژوهش فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

مبانی نظری و پیشینه ارزیابی عملکرد

در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

تعریف ارزیابی عملکرد

در رابطه با ارزیابی عملکرد، تعاریف مختلفی ارائه گردیده است که ‌به چند مورد اشاره می‌شود:

-ارزیابی عملکرد عبارت است از  سنجش سیستماتیک و منظم ‌کار افراد در رابطه با نحوه انجام وظیفه آن ها در مشاغل محوله و تعیین ‌پتانسیل موجود در آن ها جهت رشد و بهبود (میرسپاسی،35:1386).

ارزیابی عملکرد در بعد سازمانی معمولا مترادف با اثر بخشی ‌فعّالیّت‌ها است. منظور از اثربخشی میزان دستیابی به اهداف و برنامه‌ها با ویژگی کارا بودن فعّالیّت‌ها و عملیات است (رحیمی،1385).

-ارزیابی عملکرد به فرآیند سنجش و اندازه‌گیری عملکرد دستگاه‌ها در دوره‌ای مشخّص به‌گونه‌ای که انتظارات و شاخص‌های مورد قضاوت برای دستگاه ارزیابی شونده شفاف و از قبل از آن ابلاغ شده باشد، اطلاق می‌گردد (طبرسا،4:1378).

وردر و دیویس معتقدند: ارزیابی عملکرد فرآیندی است که عملکرد شاغل با آن اندازه‌گیری می‌شود و هنگامی که درست انجام شود کارکنان، سرپرستان، مدیران و نهایتاً سازمان از آن بهره‌مند خواهد شد. کاسیو ارزیابی عملکرد را توصیف نظام‌دار نقاط قوّت و ضعف عملکرد فرد یا گروه در رابطه با اجرای وظایف محوله تعریف می‌کند.

ارزیابی عملکرد در بعد نحوه استفاده از منابع و امکانات در قالب شاخص‌های کارایی بیان می‌شود. اگر در ساده‌ترین تعریف، نسبت داده به ستاده را کارایی بدانیم، نظام ارزیابی عملکرد در واقع میزان کارایی تصمیمات مدیریّت  در خصوص استفاده بهینه از منابع و امکانات را مورد سنجش قرار می‌‌دهد.

 2-13- تاریخچه ارزیابی عملكرد

در سال 1354 براساس اصلاحیه مورخ28/12/1353 قانون استخدام كشوری و به موجب بند ۶ قسمت ب ماده ۶۰۴ قانون مذكور وظیفه ارزشیابی و كارایی در دستگاه‌های اجرایی كشور، به منظور راهنمایی آن ها در جهت برقراری روش‌های صحیح اداری و اصول مدیریّت  و گزارش آن به نخست وزیر، به سازمان اموراداری و استخدامی كشور منتقل و در پی آن دفتر ارزشیابی سازمان های دولتی تشكیل شد. در سال ۱۳۵۹ دفتر ارزشیابی سازمان های دولتی در سازمان امور اداری و استخدامی كشور منحل و اقدامّات مربوط به ارزیابی كارایی و عملكرد دستگاه‌های اجرایی تا سال ۱۳۷۶متوقف شد. در سال ۱۳۷۹ نیز پس از ادغام دو سازمان برنامه و بودجه و امور اداری واستخدامی كشور و تشكیل سازمان مدیریّت و برنامه‌ریزی كشور، این وظیفه بر عهده دفتر ارزیابی عملكرد سازمان مدیریّت  و برنامه‌ریزی كشور گذاشته شد. (البته اکنون با انحلال سازمان مدیریّت این وظیفه به عهده معاونت راهبردی ریاست جمهوری گذاشته شده است).

...

 

 2-16- اهمیت و ضرورت ارزیابی عملکرد

بهبود مستمر عملکرد سازمان ها، نیروی عظیم هم‌افزایی‌ایجاد می‌کند که این نیروها می‌تواند پشتیبانی برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولت‌ها، سازمان ها و مؤسسات، تلاش جلو برنده‌ای را در این مورد اعمال می‌کنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالش‌های پیش‌روی سازمان و کسب بازخورد و اطلاع از میزان اجرای سیاست‌های تدوین شده و شناسایی ‌مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذکور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امکان‌پذیر نیست.

لرد کلوین فیزیکدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه‌گیری می‌گوید: هرگاه توانستیم ‌آنچه درباره آن صحبت می‌کنیم را اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم، می‌توانیم ‌ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می‌دانیم، در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید (رحیمی،36:1385).

همچنین صاحب نظران و محقّقین معتقدند که ارزیابی عملکرد، موضوعی اصلی در تمامی تجزیه و تحلیل های سازمانی است و تصور سازمانی که شامل ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد نباشد، مشکل است. ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد موجب هوشمندی سیستم و برانگیختن افراد در جهت رفتار مطلوب می‌شود و بخش اصلی تدوین و اجرای سیاست سازمانی است.ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد بازخورد لازم را در موارد زیر ارائه می‌کند:

با پیگیری میزان پیشرفت در جهت اهداف تعیین شده مشخّص می‌شود که آیا سیاست های تدوین شده به صورت موفقیت‌آمیزی به اجرا در آمده‌اند یا خیر. با اندازه‌گیری نتایج مورد انتظار سازمانی و همچنین ارزیابی و اندازه‌گیری و رضایت کارکنان و مشتری ها مشخّص می‌شود آیا سیاست ها به طور صحیح تدوین شده‌اند یا خیر. ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد امکان شناسایی زمینه‌هایی که مدیریّت  باید توجّه بیشتری به آن ها بنماید را میسر می‌سازد و به شناسایی فرصت ها و محدودیت ها کمک می‌کند.

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه ارزیابی عملکرد






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود مبانی نظری و پیشینه ارزیابی عملکرد,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش رسانه در تربیت کودکان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش رسانه در تربیت کودکان

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش رسانه در تربیت کودکان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش رسانه در تربیت کودکان
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش رسانه در تربیت کودکان

در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

ضرورت ها و اصول تعلیم و تربیت:

كودك، تكامل نیافته و تعلیم پذیر متولد می شود . او نیاز به جامعه بشری دارد تا آن چنان ساخته شود كه بتواند به مقتضیات زندگی پاسخ دهد ولی جامعه نیز برای بقای خود به كودكان احتیاج دارد.

اركان شخصیت كودك زمانی پایه گذاری خواهد شد كه او ناخودآگاهانه روح و فضای جامعه ای را كه به آن تعلق دارد در خود جذب كند. در این صورت رفتار او در حد وسیعی با شرایطی كه در محیط وجود دارد، انطباق پیدا می كند. در هر عصری ، تعلیم و تربیت وابسته به انسا ن هایی است كه مسئولیت آن را بر عهده دارند و نیز تابع كیفیت فرهنگی است كه در چارچوب آن این فعالیت صورت می گیرد.

توانایی ها و ضعف های جوانان بازتابی است از توانایی ها و ضعف های بزرگسالان ؛ زیرا نسل جوان از سال های اول زندگی  خانوادگی گرفته تا دوران مدرسه ابتدایی و متوسطه و بالاخره آموزش حرفه ای راهی كه از طرف نسل های گذشته ترسیم شده است ر ا در پیش می گیرند. حال اگر در پایان این راه زنان و مردان جوان به قولی كه دردوران بچگی داده بودند، عمل نكنند و به آنچه قرار بود برسند، نائل  نشوند و اگر چنانچه روح آنها خالی و بی محتوا باشد نتیجه تماس آنها با انسان هایی است كه هیچ نوع مفهوم و هدف عمیقی برای زندگی خود ندارند و شكل ثابتی برای شخصیت خود به دست نیاورده اند و همچنین سیستم رویارویی با فرهنگی است كه با ارز ش ترین پدیده های آن نیز تاب مقاوت در برابر هرج و مرج و اغتشاش حاكم بر محیط را ندارند.

آنجایی كه تعلیم و تربیت در م  قیاس وسیعی با شكست مواجه می شود، ضایعاتی مشهود می شود كه ریشه آن را باید قبل از توجه به نقص روش های آموزشی ، در نارسایی ها و تناقض در رفتارهای اساسی افراد بالغ یك جامعه جستجو كنیم . از این رو، هر نوع اقدام موثری برای تغییر رفتار این وضع، بی نهایت مشكل است.(سلطانی فر،1385)(رسانه 1385، سانسور یا سواد رسانه ای)

2-2-15 اهمیت آموزش رسانه ای به كودكان و نوجوانان:

درجه نفوذ رسانه در جوامع و تاثیرات آنها به حدی است كه آموزش رسانه را به امری اجتناب ناپذیر تبدیل كرده است . باید تاكید كرد كه كودكان و نوجوانان  كه رسانه در جامعه پذیر كردن آن ها نقش به سزایی دارد  از نظر نحوه استفاده از رسانه و اكتساب آن با والدین خود تفاوت كامل دارند. آن ها بین " جهان رسانه ای " و " جهان " فرقنمی گذارند و در به كارگیری رسانه بسیار راحت تر از والدین خود عمل می كنند.(حسن زاده،1382: 181)( ضرورت آموزش رسانه، مترجم حسن زاده، فصلنامه پژوهش و سنجش، انتشارات صدا و سیما، تهران، بهار 1382 ، ص 181)

آموزش رسانه به گفته كومار : تحلیل اجتماعی – انتقادی رسانه است برای آگاهی و فهم بیش تر نحوه كار رسانه، شناخت كسانی كه آن را كنترل كرده و شكل می دهند، نقش متخصصان، تبلیغات فروش و روابط عمومی در شكل دادن به محتوای رسانه و شیوه های مختلفی كه مخاطبان با آن پیام های رسانه را تفسیر می كنند. بنابراین هدف اصلی آموزش رسانه، هشیار كردن و اختیار بخش ی در مواجهه با رسانه و برنامه ها و محتوای آن است . آموزش رسانه به افراد می آموزد پیام را تفسیر و تولید كنند، مناسب ترین رسانه را انتخاب كنند و نقش بیشتری  در تاثیرپذیری از آنها به عهده گیرند." (همان، 186)

...

 

2-2-18 سنجش برنامه ها و محتوای رسانه ای نزد كودكان و نوجوانان

در فعالیت های سنجشی، كودكان به چیزی كه می بینند واكنش نشان می دهند. آنها هما ن طور احساس می كنند كه فكر می كنند . آنها می خندند، گریه می كنند، می ترسند یا خشمگین می شوند و بالاخره تایید ویا تكذیب می كنند. تنها كودكان برای محتوایی كه پرداخته اند و تفسیر كرده اند، ظرفیت های مثبت و منفی در نظر می گیرند و تصمیم می گیرند كه چه كسی را تحسین كنند و از چه كسی نفرت داشته باشند . آنها به قضاوت در مورد اصول اخلاقی اعمالی كه مشاهده می كنند می پردازند و برای انگیزه های كسانی كه برنامه و یا آگاه ی های تجاری را تهیه كرده اند دست به ارزش گذاری می زنند.

در زندگی روزمره نیز مانند پژوهش و تولید تلویزیونی، اغلب بیشترین تاكید بر دریافت پیام است تا داشتن احساس هایی درباره پیام . بیشترین توجه معطوف به این امر است كه مرد م از تجربه های خود چه برداشتی دارند، چگونه محتوای ارسالی روزنامه و یا برنامه تلویزیونی را درك می كنند. در مورد كودكان مسئله دیگر این است كه آنها چگونه مانند بزرگسالان یاد می گیرند از چیزی كه تجربه می كنند، مفهومی برداشت كنند و به نحوی ارتباط برقرار كنند تا دیگران نیز آنها را بفهمند . اما انسان ها، ماشین های فردگرای ساده ای نیستند كه برای ساخت مفاهیم ظاهری و یا تمثیل ی برای تجربه های خودشان از دانشی مبتنی بر قواعد استفاده كنند . آنها در عین حال موجوداتی هستند كه علاوه بر فكر كردن از احساس های علاقه مندی، عدم علاقه، بیزاری، خستگی، دلتنگی، اشتیاق، ترس، خشم و شادی نیز برخوردارند و افراد بشری در مورد تجربه ها و مردم به قضاوت می پردازند.

فعالیت های سنجشی به شكلی كه پردازش اطلاعات و فعالی ت های تفسیری اجباری می نمایند، الزامی نیستند. سازندگان برنامه های تلویزیونی و بینندگان این برنامه ها در این عقیده شریك هستند كه در محتوا پیام هایی وجود دارد و وظیفه سازندگان این است كه پیا م ه ا را در دسترس بینندگان بگذارند و وظیفه بینندگان این است كه پیا م های درست و یا مورد نظر را از محتوا پیدا كنند. غالباً كودكان حتی بدون فكر كردن در مورد محتوای برنامه های تلویزیونی مفهومی برای آن می سازند. آنها به محرك های تلویزیونی توجه نشان می دهند، از میان شان انتخاب می كنند و با تكیه بر آنها برای استخراج مفاهیم واقعی و ظاهری اقدام می كنند. كودكان همچنین اجزاء محتوا را با هم تركیب می كنند. رویدادهایی را كه به طور ضمنی به آنها اشاره شده است ولی به تصویر كشیده نشده اند، استنباط می كنند و سپس احساس ها و انگیز ه ها را به شخص یت های داستانی منتسب می سازند. كودكان در مقابل آنچه می بینند، واكنش های هیجانی نشان می دهند، احساس های گوناگونی را تجربه می كنند و برای شخصی ت ها، اعمال و حوادث، ارزش های اخلاقی در نظر می گیرند.این فعالیت های پردازش اطلاعاتی، تفسیر و سنجشی متع دد، هم مستقل هستند و هم وابسته به یكدیگر و به طور همزمان یا متوالی، در الگویی به هم بافته عمل می كنند كه می تواند حتی برای اكثریت بینندگان مجرب و سفسطه گر نیز پیچیده و بحث انگیز تلقی شود.

با شناخت رسانه ها از سوی كودكان و تشخیص مفاهیم مستمر در برنامه های آنها با شیوه های خودشان، خواهند توانست درك بهتری از كنش متقابل كودكان و تلویزیون داشته باشند.

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش رسانه در تربیت کودکان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش رسانه در تربیت کودکان,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
فصل دوم پژوهش رضایت زناشویی

فصل دوم پژوهش رضایت زناشویی

دانلود فصل دوم پژوهش رضایت زناشویی

فصل دوم پژوهش رضایت زناشویی مبانی نظری پیشینه پژوهش فصل دو پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

مبانی نظری و فصل دوم پژوهش رضایت زناشویی

در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

2-2 -رضایت زناشویی[1]

سنگ بنای خانواده، ازدواج است. ازدواج، نیازمند همکاری، همدلی، وحدت، علاقه، مهرربانی بردباری و مسئولیت پذیری است. با شروع ازدواج و ایجاد رابطه زناشویی، رضایت زناشویی به متغییری مهم در رابطه با کیفیت ازدواج بدل می‌شود. رضایت زناشویی احساس عینی از خشنودی رضایت و لذت تجربه شده ی زن و مرد با توجه به تمام جنبه های رابطه ی زناشویی است. رضایت زناشویی به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌های ثبات عاطفی زوجین  به حساب می‌آید(فیشر و مکنالتی[2]، 2008).

12

پشتیبانى از خانواده در برابر ازهم‏گسیختگى و حفظ آن به عنوان معیارى براى پیشرفت، تمدن و تعالى مادى و معنوى انسان ضرورى است؛ زیرا خانواده سنگ‏بناى جامعه بزرگ انسانى است و در استحكام روابط اجتماعى و رشد و تعالى یكایك اعضاى جامعه نقش بنیادین دارد. خانواده، كانون اصلى حفظ هنجارها، سنت‏ها و ارزش‏هاى اجتماعى و شالوده استوار پیوندهاى اجتماعى و روابط خویشاوندى است. همچنین كانونى براى شكوفایى عواطف انسانى به‏شمار مى‏آید. با وجود این، بروز كشمكش‏ها در زندگى زناشویى امرى عادى است. هنگامى كه تعارض به میزان زیادى رخ دهد و زن و شوهر نتوانند به‏خوبى با آن كنار بیایند، پى‏آمدهاى منفى فراوانى براى سلامت روانى و جسمى همسران و فرزندان آنها به بار خواهد آورد. افزون بر آن، بر بسیارى از كاركردهاى مفید خانواده همچون تربیت فرزند، روابط میان والدین ـ فرزندان و حتى كارآمدى اجتماعى و اقتصادى همسران نیز تأثیر خواهد گذاشت. (رسولى، 1380).


[1]- Marital satisfaction

[2]- Fisher and Mcnalty

...

قسمتهایی از منابع فارسی:

پوردهقان، م.، محمدی، ش و محمودنیا، ع. 1387. رابطه بین عزت نفس و زضایت زناشویی معلمان مدارس راهنمایی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال 2، شماره 4(8): صص 701-712.

تیمورپور، ن.، مشتاق، ن و پورشهباز، ع. 1389. رابطه سبکهای دلبستگی، رضایت مندی زناشویی و احساس گناه جنسی با میل جنسی در زنان.

ثنایی، ب و علاقه بند، س. 1379. مقیاس های سنجش خانواده و ازدواج. تهران، انتشارات بعثت.

ربیعی، پ و علیخانی، ج. 1386. بررسی ارتباط بین سبک های دلبستگی و رضایتمندی زناشویی دانشجویان زن متأهل دانشگاه پیام نور بروجن.

رجایی، ع.، نیری، م و صداقتی، ش. 1389. رابطه بین سبکهای مختلف دلبستگی با رضایتمندی زناشویی.

...

قسمتهایی از منابع لاتین:

Atari YA, Abbasi Sarcheshmeh A, Mehrabizadeh Honarmand M. [Examining simple and multiple relationships of religious attitude, optimism and attachment styles with marital satisfaction in male married students at Shahid Chamran]. Journal of education and psychology 2006; 13(1): 93-110.

Banse, R. (2004). Adult attachment and marital satisfaction: evidence for dyadic configuration effects. Journal of Social and Personal Relationships, 21, 273-282.

Bello, R., B,_Brown., F, Ragsdale. (2008). Attachment style, marital satisfaction, commitment, and communal strength effects on relational repair message interpretation among remarried .Journal Of Communication Quarterly ,56(1):1_16.

Bowlby, J. 1969. Attachment. New York: Basic Books.

Bowlby, J. 1973. Separation, anxiety and anger. New York: Basic Books.

Bowlby, J. 1980. Sadness and depression. New York: Basic Books.

Bowlby, J. 1988. A secure base: Clinical application of attachment theory. London: Routledge.

Byrne, B. (2000). Relationships between ansiety, fear, self-esteem and coping strategies in adolescence. Adolescence, 35(137), 201 -215.

...

دانلود فصل دوم پژوهش رضایت زناشویی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود فصل دوم پژوهش رضایت زناشویی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
پیشینه پژوهش هوش هیجانی

پیشینه پژوهش هوش هیجانی

دانلود پیشینه پژوهش هوش هیجانی

پیشینه پژوهش هوش هیجانی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 194 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55

هوش هیجانی

در 55 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

2-2-2-1. مفهوم هوش

پس از گذشت سال ها از سلطه بهره هوشی(IQ) بر جوانب مختلف زندگی، اکنون از اهمیت آن به عنوان تنها عامل موفقیت کاسته شده است. هر چند که مفهوم هوش ممکن است در نزد افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد، با این حال وقتی صحبت از هوش به میان می آید، بلافاصله نوعی توانایی ذهنی درباره انسان تداعی می شود. اگر چه در میان تعدادی از دانش آموزان، تفاوت های فراوانی یافت می شود، اما وقتی صحبت از موفقیت تبعضی از آنان و عدم پیشرفت تعدادی دیگر به میان می آید، مهمترین چیزی که به ذهن می رسد تفاوت هوشی آنان است حال آن که در گذشته این تفاوت تماماً به بهره هوشی نسبت داده می شد و فردی موفّق قلمداد می گردید که دارای بهره هوشی بالایی می بود. اکنون بهره هوشی بالا به تنهایی ارزش قلمداد نمی شود؛ چرا که تنها 20 % از موفقیت را در بر می گیرد حال آن که 80 % از موفقیت به هوش هیجانی و هوش معنوی نسبت داده شده است. بنابراین، امروزه روانشناسان توجه ویژه ای به این قابلیت و نقش آن در زندگی نموده اند و هر روز بر اهمیت و نقش آن به عنوان عاملی تأثیر گذار بر موفقیت در جوانب مختلف زندگی افزوده می شود(گلمن[1]، 1995).

امروزه همگی ما بر این باوریم که میزان توانایی ذهنی فرد یعنی آن چه که ما به عنوان هوش می شناسیم و مقدار آن را توسط تست های هوش می سنجیم. البته باید توجه داشت که هیچ تضمینی برای موفقیت و خوشبختی فرد وجود ندارد. تا چند سال اخیر روانشناسان پاسخ روشنی برای این سؤال که چه عاملی می تواند تا حد زیادی موفقیت و خوشبختی فرد را پیش بینی کند، نداشتند. پس از تحقیقات زیاد معلوم شد که توانایی احساسی فرد، نه تنها مهمتر از توانایی ذهنی او است، بلکه نقش بسزایی نیز در موفقیت، کار، روابط با دیگران  و حتی سلامت جسمی فرد دارد )گلمن، 1998 ؛ کاپلان،1993).

2-2-2-2. تعریف هوش

در روان شناسی تعریف واحدی از هوش وجود ندارد. هوش مجموعه ای از توانمندی ها و توانایی هاست. در بهره هوشی، استدلال ها، تجزیه و تحلیل و نیز استفاده از مهارت های کلامی متجلی می شود.از سوی دیگر کسانی که توانایی طراحی دارند، انسان هایی هوشمند هستند.در این میان وقتی از واژه توجه صحبت می شود، این واژه با هوش و انسان های هوشمند ارتباط پیدا می کند که از توجه بالایی برخوردارند.

 


[1] - Golman

....

2-2-2-7. دیدگاه های هوش هیجانی

در حال حاضر دو دیدگاه عمده در زمینه ی هوش هیجانی مطرح است که تعاریف و مدل های هوش هیجانی در حوزه ی این دو دیدگاه ضابطه بندی شده اند. این دیدگاه ها عبارتند از:

1)   دیدگاه اولیه از هوش هیجانی که آن را به عنوان نوعی از هوش تعریف می کند، مبتنی بر مهارت هایی است که در برگیرنده عاطفه و هیجان می باشد.

2)   دیدگاه دوم که به دیدگاه مختلط مشهور است، هوش هیجانی را با دیگر توانمندی ها و ویژگی های شخصیتی مانند انگیزش و حالت های هشیاری و ... ترکیب می کند (مایر، 2001).

2-2-2-7-1. دیدگاه توانمندی (پردازش اطلاعات)

اصطلاح هوش هیجانی برای اولین بار از سوی سالوی و مایر در سال 1990 به عنوان شکلی از هوش اجتماعی

مطرح شد. الگوی اولیه آن ها از هوش هیجانی شامل سه حیطه یا گستره از توانایی ها می شد که عبارت بودند از:

1)   ارزیابی و ابراز هیجان:  

ارزیابی و بیان هیجان در خود توسط دو بعد کلامی و غیرکلامی تعیین گردیده و همچنین ارزیابی هیجان در دیگران توسط ابعاد فرعی ادراك غیرکلامی و همدلی مشخص می شود.

2)    تنظیم هیجان در خود و دیگران:  

تنظیم هیجان در خود به این معناست که فرد تجربه فراخلقی، کنترل، ارزیابی و عمل به خلق خویش را دارد و تنظیم هیجان در دیگران به این معناست که فرد تعامل مؤثر با سایرین دارد (برای مثال آرام کردن هیجاناتی که دیگران را دچار مشکل می کند).

3)    استفاده از هیجان:

 منظور استفاده از اطلاعات هیجانی در تفکر، عمل و حل مسئله است.

2-2-2-7-2. دیدگاه مختلط:

هوش هیجانی از سوی بعضی از پژوهشگران برای توصیف توانایی هایی به کار رفته که برخی از جنبه های شخصیت را نشان می دهند.

....

دانلود پیشینه پژوهش هوش هیجانی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پیشینه پژوهش هوش هیجانی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری سرمایه اجتماعی

مبانی نظری سرمایه اجتماعی

دانلود مبانی نظری سرمایه اجتماعی

مبانی نظری سرمایه اجتماعی پیشینه پژوهش  سرمایه اجتماعی فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

مبانی نظری سرمایه اجتماعی

در 60 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه با موضوع سرمایه اجتماعی 

سرمایه اجتماعی

2-2.سرمایه[1]

       سرمایه ثروتی است مولد ، یا منبعی كه شخص می تواند جهت ایجاد درآمد با منبعی اضافی دیگر به كار برد.سرمایه همیشه در اقتصاد سیاسی ماركس ،كار مجسم یا انباشته تعریف می شود ، در یك مناسب اجتماعی قرار می گیریدكه درآن مولد برای انباشت بیش تر سرمایه به كار گرفته می شود.

بوردیو سرمایه را كار انباشت ، تعریف می كند .به نظر البرو اندیشه ای كه در پس مفهوم اصلی سرمایه هست ، حتی در معنای مالی اولیه اش ،مفهوم ارزشی است كه می تواند اساس ارزش های آینده باشد.(البرو[2]،1995) بنابرین ، سرمایه هر منبعی است كه می تواند در عرصه ی خاصی اثر بگذارد. وبه فرد امكان می دهد كه سود خاصی را از طریق مشاركت در رقابت بر سر آن به دست آورد(استونس[3]،228:1998).

2-3 .اشكال سرمایه

    برخی از محققین معتقدند بوردیو بین سه نوع كلی سرمایه ،كه ممكن است محتوای خاص عرصه ای داشته باشد تمایز قایل شده است.

1-سرمایه اقتصادی[4]

      به درآمد پولی ، و هم چنین سایر منابع و دارائی های مالی اطلاق می شود تظاهر نهادینه اش را در حقوق مالكیت می یابد.مثلا" پول و اشیای مادی كه می توان برای تولید كالا و خدمات به كار برد.

2-سرمایه فرهنگی[5]

       شامل تمایلات و عادات دیرین كه در فرآیند جامعه پذیری است.انباشت اشیای فرهنگی با ارزش مثل نقاشی و صلاحیت های تحصیلی و آموزش رسمی حاصل آمده است.ترنر[6](1198) در تعریف دیگری ، سرمایه فرهنگی را مجموعه ای از نمادها، عادات،منش ها ، شیوه زبانی ،مدارك آموزشی،ذوق و سلیقه ها و شیوه های زندگی كه به طور غیر رسمی بین افرادشایع است ،تعریف می كند.(ترنر،434:1998).

3-سرمایه اجتماعی[7]

مجموعه منابع باالفعل و باالقوه ای است كه با عضویت در شبكه های اجتماعی كنش گران و سازمان هابه وجود می آید.

4-سرمایه نمادین[8]

      استونزو ترنر (1998)بر نوع دیگری از سرمایه به نام نمادین اشاره می كند.كه با استفاده از سمبل ها جهت مشروعیت بخشیدن به تصرف سطوح و گونه های متغیری از سه نوع سرمایه یاد شده می انجامد.(استونز،221:1998-ترنر،512:1998).بوردیو نیز در كتاب اشكال سرمایه ،سرمایه نمادین و فرهنگی را دقیقا" مترادف هم نمی داند .در طرح كلی تئوری عمل، سرمایه نمادین محتوای خاص حیثیت و شرف فرض می شود، حال آنكه مثال های سرمایه فرهنگی را در جای دیگری از آثار بوردیو درباره نهادهای آموزشی باز تولید ، انسان آكادمیك بهتر می توان مشاهده كرد و همان قدر كه به دانش مهارت یا شایستگی اشاره دارد . به شرف یا حیثیت نیز ، كه داشتن این سرمایه می تواند به بار آورد می پردازد.سرمایه فرهنگی مسلما" گونه ای سرمایه نهادین ، به طور كلی است.اما شكلی از سرمایه نمادین است.(بوردیو[9]،7:1997).

 


[1]-Capital

2-Albro

3-Estons

[4]-Economic Capital

2-Cultural Capital

3-Terner

4-Social Capital

5-Symbilic Capital

1-Bordioo

....

2-9.دیدگاه های نظری خارجی سرمایه اجتماعی

2-9-1.نظریه جیمز کلمن

      كلمن اولین محققی بود که به بررسی تجربی مفهوم سرمایه اجتماعی پرداخت. کلمن به کارکرد سرمایه اجتماعی توجه دارد. به نظر او، سرمایه اجتماعی بخشی از ساختار اجتماعی است که به کنش گر اجازه می دهد تا با استفاده از آن به منابع خود دست یابد . این بعد از ساختار اجتماعی شامل تکالیف و انتظارات، مجاری اطلاع­رسانی، هنجارها و ضمانت اجرایی است که انواع خاصی از رفتار را تشویق کرده یا منع می­شوند  (کلمن، 1377 : 476).

به اعتقاد کلمن، سرمایه اجتماعی می تواند به سه شکل ظاهر شود:

اول، تکالیف و انتظاراتی که بستگی به میزان قابلیت اعتماد به محیط اجتماعی دارد.

دوم، ظرفیت اطلاعات برای انتقال و حرکت در ساختار اجتماعی که بتوان پایه­ای برای کنش فراهم نمود.

سوم، هنجارهایی که توأم با ضمانت اجرایی موثر باشند(شارع پور , 1381).

کلمن برخی ازروابط اجتماعی راکه می تواند منابع سرمایه­ای سودمند ایجاد کند به شرح ذیل نام  می برد.

1-تعهدات وانتظارات

اگر  Aبرای Bکاری انجام دهد با اعتماد به اینکه Bدر آینده آن را جبران خواهد کرد این امر انتظاری را در A وتعهدی را ازجانب   B برای حفظ اعتماد ایجاد می کند. این تعهد را می توان مانند ( برگه ای اعتباری) تصور کرد که دردستA  است باید عملکردی از طرف Bبازخرید شود. اگرA تعداد زیادی از این برگه های اعتباری ازتعدادی افرادکه باآنها رابطه دارد در دست داشته باشد در آن  صورت همانند ی باسرمایه مالی  مستقیم است. این مجموعه برگه ها اعتباری بزرگ را تشکیل می دهند که A  می تواند درصورت لزوم از آن استفاده کند، مگر اینکه  اعتمادکردن غیرعاقلانه باشد و برگه ها بیانگر وام های اعتباری باشند که بازپرداخت نخواهد شد. ...

...

دانلود مبانی نظری سرمایه اجتماعی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود مبانی نظری سرمایه اجتماعی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاشیه نشینی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاشیه نشینی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاشیه نشینی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاشیه نشینی فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 98 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاشیه نشینی

در 68 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه با موضوع حاشیه نشینی 

حاشیه نشینی

2-10.دیدگاه های حاشیه نشینی

     در ارتباط با علت یابی و شناخت زمینه های حاشیه نشینی ، نظریات متفاوت اگر چه تا حد زیادی ناشی از وجود مختلف حاشیه نشینی است.لیكن تعلق صاحب نظران به دیدگاه و مكاتب فكری گوناگون ، سهم مهمی در این امر دارد.در اینجا سعی می شود علل حاشیه نشینی از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

2-10-1.دیدگاه لیبرالیستی

    این دیدگاه ها عمدتا" خاص كشورهایی است كه با نظام اقتصاد آزاد اداره می شوند.بویژه ایالات متحده آمریكا از آن جمله می باشد.این دیدگاه ها تحت تا"ثیر فلسفه پوزیتیسم قرار دارند و از بررسی سطحی علل و عوامل مختلف تجاوز نمی كنند.این امر شاید ناشی از تعهدی باشدكه علم (به مفهوم جدید آن )نسبت به نظام سرمایه داری و طبقات حاكم و حاكمیت كشورهای قانونی بر عهده گرفته است.

    بسیاری از محققان لیبرالیست ، كه از معتقدان و مبلغان مكتب كاركرد گرایی میباشند ،علت عمده حاشیه نشینی را ناشی از كاركرد جاذبه های شهری و دافعه های روستائی به شمار می آورند.به نظر آنها افزایش جمعیت یكی از علل مهمی است كه زمینه را برای مهاجرت مازاد نیروی كار روستائی فراهم می آورد.عدم دسترسی مهاجرین به مشاغل اقتصاد شهری ، همراه با فقر اقتصادی و عدم تخصص آنها موجب می شود كه آنها مجبور شوندآلونك ها و زاغه هایی كه اغلب فاقد هر گونه تسهیلات شهری از قبیل آب و برق و تلفن است را برای زندگی بر گزینند.

   برخی دیگر از كاركردگرایان به عوامل دیگری غیر از افزایش جمعیت تاكید نموده اند.به عنوان مثال (هوم هویت1 عوامل فیزیكی ، مانند زمین های رها شده و اراضی نامناسب شهری و بالابردن قیمت زمین و مسكن و برخی عوامل اقلیمی را زمینه ساز هجوم مهاجران به مناطق خاصی از شهرها و ایجاد حاشیه نشینی و زاغه نشینی می دانند.

2-10-2.دیدگاه ساختارگرایان

     رادیكالیست ها كه عمدتا" از دیدگاه اقتصاد سیاسی به مسائل می نگرند اگر چه در قبول این اصل ،كه حاشیه نشینی در كشورهای در حال توسعه ،در نتیجه مهاجرت از روستاهابه شهرهای كوچك وبه شهرهای بزرگ می باشد .و با لیبرالیست ها هم عقیده هستند.لیكن بر خلاف لیبرالیست ها ، این مهاجرت را ناشی از خصوصیات كاركردهای شهری نمی دانند.بلكه ساختاراقتصادی نا بسامان كشورهای در حال توسعه را كه ناشی از ادغام كشورهای مزبور در نظام اقتصاد و تجارت جهانی است،در این امر دخیل می دانند.

...

 

2-11.تعریف حاشیه نشینی

   با توجه به اشکال مختلف حاشیه نشینی وتنوع عوامل تشکیل دهنده آن تعارف مختلفی ارائه شده است.از نظر منصوریان و آیت اللهی حاشیه نشینان کسانی هستند که در سکونت گاه های غیر متعارف با ساکنین بافت اصلی شهر زندگی می کنند گروه های مزبور بیشتر بر اثر نیروی دافعه ی خاستگاه – چون فقر و. بیکاری و کمتر عوامل جاذب شهری از زادگاه خود – روستا ، ایل یا شهر رانده شده و به شهرها روی آورده اند از آنجا که اکثریت این گروها بی سواد بوده و مهارت لازم را جهت جذب در بازار کاری شهر ندارند. عامل پس ران شهری را از شهر رانده و به حاشیه کشانده شده اند زاهد زاهدانی حاشیه نشینی را چنین تعریف کرد . منظور از حاشیه نشینینان کسانی هستند که در محدوده اقتصادی شهر زندگی می کنند . جذب نظام اقتصادی و اجتماعی شهر نشده اند در جایی دیگر حاشیه نشینی چنین تعریف شده است حاشیه نشینی به نوعی زندگی اطلاق می شود که نسبت به شیوه ی رایج زندگی یعنی شهری ، روستایی و ایلاتی متفاوت بوده و با ویژگی هایی اجتماعی و اقتصادی مخصوص به خود بافت فیزیکی معینی را به وجود اورده است چارلز آبرات کارشناس معروف مسکن  از مفهوم زاغه ها و مناطق حاشیه نشین تعبیری به این شرح ارائه می دهد ساختمان یا بخشی از شهر که در آن ویرانی ، نارسایی عرضه خدمات در مانی ، تراکم زیاد جمعیت در واحدهای مسکونی فقدان آسایش لازم و خطرات ناشی از عوامل طبیعی دیده  می شود كه  می تواند  به عنوان زاغه ها و یا مناطق حاشیه نشین معرفی می گردد . از نظر عابدینی حاشیه نشین به مفهوم کمی، به کسی گفته می شود که در شهر سکونت دارد ولی به عللی گوناگون نتوانسته است جذب نظام اقتصادی و اجتماعی شهر شود و از خدمات شهری استفاده کند وی معتقد است که گرچه ریشه اصلی حاشیه نشینی راباید در عواملی که موجب مهاجرت افراد از  روستا می شود جستجو کرد ولی تمام حاشیه نشینان از مهاجران تشکیل شده است  و به صورت غیر قانونی  صورت گرفته استبه عبارت ساده تر می توان گفت که مناطق حاشیه نشین محدودهای خاصیاز شهرها هستند که به لحاظ شرایط اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کالبدی کما  بیش اشکار با سایر مناطق شهری دارند  در این پژوهش منظور از حاشیه نشینان کسانی هستند که تحت تاثیر هم دامنه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی زادگاه خود و هم جاذبه های اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی شهرها به شهرها روی آورده اند . ...

...

قسمت هایی از منابع فارسی:

1.  -ازکیا،مصطفی.(1381). جامعه شناسی توسعه،تهران:نشر کلمه.

2. -امیر کافی ،مهدی.(1380).اعتماد اجتماعی و عوامل موثر بر آن،مجله نمایه پژوهش ،شماره 18،سال پنجم.

3. -انصاری ،عبدالمعبود(1369). حاشیه نشینان شیراز به تهران,تهران: انتشارات آگاه.

4. -انصاری ،عبدالمعبود.(1369).ایرانیان مهاجر در ایالات متحده پژوهش در حاشیه نشینی دوگانه،(ترجمه ابوالقاسم سری) ،تهران:انتشارات آگاه.

5.  -آرون ،ریمون.(1374) .مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعه شناسی،(ترجمه باقر پرهام )،تهران:شرکت انتشارات علمی و فرهنگی ،چاپ چهارم.

6. -الوانی،مهدی و نقوی،میر علی.(1381). سرمایه اجتماعی ،مفاهیم و نظریه ها،فصل نامه مدیریت،دانشگاه علامه.

7.  -بهزاد ،داود(1382). تحلیل نظری سرمایه اجتماعی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی.

8.  -بوردیو،پی یر.(1380). نظریه کنش دلایل عملی و انتخاب عقلانی،(ترجمه مرتضی مردیها)،تهران:انتشارات نقش و نگار،جلد اول.

...

قسمت هایی از منابع غیر فارسی:

 

1-Bradley T:cullen and Michael Pretes,(2000).The Meaning OfMarginality:Interpretations and Perception in Social Science.the Social Science Journal Volme 37 .، 1ssue 2 ،1 April 2000 ،P.P 215,229.

2-Coleman –J.(1988)-Social capital in the creation of human capital –American Jouvnal of sociology,P.P:94,95,120.

3-Colic-Peisker V. (2003)and I. Walker Human Capital Acculturation andSocial Identity: Bosnian refugees in Australia Journal of Community and Applied social psychology 13:337-360.

4-Colic-Peisker V. (2008)Migration Class and Trans National Identities:Creations in Australia and America . urbana and Chicago:linois universityPress Fothcoming.

5-Clinard The Free Press.1966.

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاشیه نشینی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاشیه نشینی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی مبانی نظری فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی

در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه با موضوع سلامت عمومی

توصیف وتعریف سلامت عمومی

انسان موجودی متفکر است که نه بدلیل حوادثی که برایش اتفاق می افتد،بلکه بدلیل نحوه ونوع نگرش نسبت به قضایا،مسائل،مشکلات وحوادثی که با آن روبرو می شودسلامت جسمانی وروانی خود را تحت تاثیر قرار می دهد(آقایی وهمکاران،1386).سلامتی موضوعی مشترک دربسیاری از فرهنگ هاست.درواقع هر جامعه ای به عنوان بخشی از فرهنگ خود،مفهوم خاصی از سلامتی دارد.وجود محیط سالم خانوادگی،ضروری ترین عامل درسلامت روانی است.این محیط را می توان آن طوری تنظیم کردکه دربهبود وضع افراد،اگرموثرنباشد حداقل موجب تخریب آن نگردد(موروکوف وگیلی لاند[1]،1993).آسیب پذیری افراد خانواده دربرابر فشارها ومسائل مختلف زندگی،پژوهشگران ودرمانگران را در سال های اخیر به بررسی سلامت روانی وعوامل وابسته به آن سوق داده است.موضوع بهداشت وسلامت روانی از زمانی که بشر وجود داشته وخصوصا از زمانی که او زندگی اجتماعی را شروع کرده،مطرح بوده است زیرا انسان همواره سلامتی خود را دوست داشته وتمهیدات فراوانی را درپیشگیری ازابتلاء به انواع بیماری ها وگرفتاری های روانی که آرامش او را برهم می زند،فراهم می ساخته وجهت مقابله با فشارهای روانی هم بسیار تلاش می کرده است(فقیهی،1384،ص35).ولی بعضی ازمسائل مشکلات خاصی را برای اعضای خانواده رقم می زند وباعث استرس دراعضای خانواده به ویژه والدین می گردد(هدا[2]وهمکاران،2010،سلدا[3]وهمکاران،2009)وکیفیت زندگی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می

دهد(اسچیپو[4]وهمکاران،2007).بدون سلامت روان سلامتی معنا ندارد.سلامت روان بطور نزدیکی بادیگرشرایط سلامتی همبسته است.

کسانی که دارای مشکلات سلامت روان هستند،احتمال خطردرسلامت جسمانی آنها هم وجود دارد وافراد دارای اختلالات جسمانی به احتمال زیاد دارای مشکلات سلامت روان هستند(ایتون وپاتل[5]،2009).به طورکلی روان شناسان معتقدند سلامت روانی هنگامی وجود دارد که انسان رفتاری صحیح ومناسبی با جامعه خود داشته باشد.این رفتار برخاسته ازاندیشه واقع گرا ،درک وعکس العمل مناسب است:از این رو فرد سالم با جامعه رابطه سالمی برقرار می کند.بنابراین می توان گفت :سلامت وبهداشت به این معنا است که شخص،علاوه بر دور بودن از مشکلات وبیماریهای روانی ،باشرایط خود به خوبی سازش داشته ودر تعامل با اطرافیان وافراد جامعه موفق ودر نتیجه ،دارای رغبت وشوق زندگی باشد(موسوی،1388).


3-Morokoff & Gilliland

4-Hedda

5-Selda

1-Schieve

2-Eaton & Patel

...

 

2-16-3 مکتب زیست گرایی

مکتب زیست گرایی در مطالعه رفتار انسان،بیشترین اهمیت را به بافت ها واعضای بدن قائل می شود.این مکتب ،که پایه اصلی روانپزشکی را تشکیل می دهد،بیشتربه بیماری روانی توجه دارد نه بهداشت روانی،زیرا بیماری روانی را جزءسایر بیماریها به حساب می آورد.اما روانپزشکی در اواخر قرن هیجده،شاخه ای از پزشکی شناخته می شودوبه درمان بیماری روانی می پردازد.دیدگاه روانپزشکی،برای تبیین بیماری روانی،به پدیده ها واختلال های فیزیولوژیک اهمیت می دهد.این دیدگاه از علم پزشکی الهام می گیرد؛زیرا علم پژشکی معتقد است که بیماری جسمی در اثر بی نظمی در عملکرد یا در خود دستگاه به وجود می آید.اگر رفتارشخص از هنجار منحرف شده،به این دلیل خواهد بود که دستگاه روانی او اختلال پیدا کرده است.بنابراین فرض بر این است که در آینده نوعی نقص در دستگاه عصبی کشف خواهد شد وهمه اختلال های فکری ورفتاری براساس آن قابل تبیین خواهد بود.طبق این دیدگاه اختلال های روانی بر اثر نیازهای شخصی ،عقاید،آرزوهای اجتماعی وارزش هایی که با مخالفت روبرو می شوند،بروز نمی

های پژشکی کشف خواهد شد(گنجی،1388).

2-16-4 مکتب روان تحلیل گری

دیدگاه آلفرد آدلر

ازنظر آدلر زندگی «بودن»نیست ،بلکه شدن است.آدلربه هنگام مسئولیت ومعناداری مفاهیم درشیوه زندگی[1] اعتقاد داردوشیوه زندگی افراد رامتفاوت می داند.به نظراو محرک اصلی رفتار بشر هدف ها وانتظار او از آینده بود.


1-Lif-Style

...

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی,

تاريخ : 2 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مینا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفهوم خشونت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفهوم خشونت

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفهوم خشونت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفهوم خشونت فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفهوم خشونت

در 65 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه با موضوع مفهوم خشونت 

مفهوم خشونت

 تاریخچه خشونت خانوادگی

     از لحاظ تاریخی شاید بتوان نخستین سابقه امر خشونت را در اسطوره های دینی و مذهبی مانند داستان"آدم و حوا" یا هابیل و قابیل به روایات کتب مقدس سراغ گرفت، در واقع داستان آدم و حوا عاملی شد تا در غرب و در دنیای مسیحیت، زنان را مورد ظلم و جور قرار دهند و مقامات کلیسا در روزگار قدیم، حتی خشونت در ازدواج را توصیه می نمودند. چنین طرز نگرشی بر نظرات برخی مقدسین مسیحی نظیر سنت اگوستین نیز تأثیر گذاشت، که معتقد بود مردان در تصویر خداوند آفریده شده اند و اگر زنی را به اتفاق شوهرش در نظر بگیریم شاید بتوان گفت که آن ها هر دو در تصویر خداوند آفریده شده اند. یک هزار سال بعد از عیسی مسیح، نخستین قانون مصوب کلیسا در جهت اعمال خشونت بر زنان صادر شد که البته امروزه بسیاری از متولیان کلیسا، منکر نقش این نهاد در خشونت ورزی علیه زنان هستند، لیکن اقدامات مارتین لوتر در سده شانزدهم میلادی خود بیانگر این واقعیت می باشد، کما این که به زعم برخی از نویسندگان، کتک زدن زنان اگرچه به صراحت در قوانین مدنی ناپلئون پذیرفته شد، لیکن برداشتی رایج و غیر قابل انکار از آن محسوب می شود و این بیشتر ناشی از خطابه ناپلئون به شورای حکومت است که اعلام کرد شوهر باید دارای قدرت مطلقه در ارتباط با همسرش باشد.

بنابراین، سابقه خشونت در خانواده را باید در اسطوره ها و اعتقادات باستانی ایران و جهان جست و جو کرد. خشونت در خانواده با وجود قدمت بسیار زیاد از پنهان ترین مسایل به شمار می رود و تنها در چند دهه اخیر پژوهشگران نظیر روان شناسان، جامعه شناسان، جرم شناسان و ... سعی در پرداختن به این پدیده مهم نموده اند. وسعت دامنه خشونتی که زنان در خانواده در معرض آن قرار دارند در اوایل دهه1970 آشکار شد یعنی زمانی که گروه های هوادار آزادی زنان با تشکیل خانه های امن برای زنانی که خواهان ترک مردان خشن بودند به این نیاز بدیهی پاسخ گفتند. زنانی که به این خانه ها روی آوردند غالبا با مردانی زندگی کرده بودند که سال ها ایشان را کتک می زده اند. بسیاری از این زنان بارها برای ترک شوهر خود به تلاش ناموفقی دست زده بودند اما دشواری تأمین سر پناه و معاش برای خود و فرزندانشان غالبا آنان را به خانه پر خشونت بازگردانده بود(آبوت و والاس، ترجمه عراقی، 1380).

مارتین[1] از جمله کسانی بود که در سال 1976 بررسی هایی در مورد زنانی که از شوهران خود کتک می خوردند انجام داد. مایسل من[2](1978)، در مورد سوء استفاده جنسی از زنان اطلاعات نسبتا کاملی در دسترس دیگران گذاشت. سپس مبحث خشونت به تدریج وارد مجامع علمی شد و در اولین کنفرانس ملی بررسی خشونت در خانواده در سال 1981 به بررسی مسایل و مشکلات خانوادگی پرداختند. در سال 1987، مقوله ی خشونت خانوادگی در پارلمان اروپا مورد بحث قرار گرفت و سازمان ملل آن را مطرح ساخت و در نامه هایی دولت های گوناگون آن را امضاء کردند. در نتیجه دولت های امضاء کننده موظف شدند حمایت های لازم از زنان و کودکان را در جامعه و خانواده به عمل آوردند، به آن ها امکان تحصیل، کار و برابری اجتماعی اعطا کنند. در سال جهانی خانواده نیز بار دیگر بر مسأله خشونت در خانواده تأکید شد(اعزازی،1380).


[1] - Martin

[2] - Meiselman

...

 

2-2-1-5. طبقه بندی خشونت

خشونت به مجموعه ی گسترده ای از رفتار یا خودداری از رفتار اطلاق می شود. در تعریفی گسترده، می توان خشونت را در رابطه ی میان دو فرد مشاهده کرد. زمانی که فرد دارای اقتدار(بدنی، روانی، اجتماعی و اقتصادی) از اقتدار خود بر خلاف تمایل دیگری در جهت وادار کردن او به رفتارهای دلخواه خود استفاده کند، خشونت رخ می دهد(اعزازی،1380). رفتارهای خشونت آمیز اشکال و انواع مختلف دارند، و در این خصوص چندین تقسیم بندی صورت گرفته است، اولیری[1](1993)، یک پیوستار چهار مقیاسی در مورد خشونت خانوادگی ارایه می دهد که شامل خشونت فیزیکی، کلامی شدید و قتل همسر می باشد(ژولین[2] و همکاران،1999).       

شهنی ییلاق(1386)، خشونت بین همسران را به چهار نوع خشونت کلی، روان شناختی، جسمی و شدید تقسیم می کند.به طور کلی می توان خشونت زناشویی را این گونه تقسیم بندی کرد: خشونت بدنی یا فیزیکی، خشونت روان شناختی، خشونت جنسی و خشونت اقتصادی. درواقع پی آمدهای غیرکشنده ی خشونت علیه زنان را می توان به صورت آسیب های جسمی، بهداشتی و اجتماعی طبقه بندی نمود. از پی آمدهای کشنده ی خشونت علیه زنان، می توان به مرگ ناشی از قتل عمد بر اثر ضرب و جرح و یا ضربات روحی شدید که به خودکشی زن منتهی می گردد اشاره کرد(عارفی،1382).

2-2-1-5-1. خشونت بدنی یا فیزیکی:

مشخص ترین شکل خشونت، خشونت فیزیکی است. خشونت فیزیکی یا جسمی علیه زنان به صور گوناگون اعمال می شود و به هر نوع رفتار خشن از کتک زدن تا تجاوز جنسی که جسم زن را مورد آزار قرار دهد اطلاق می شود(کار،1375).


[1] - Oleary

[2] - Julian & et. al

...

قسمت هایی از منابع:

منابع فارسی

آبوت، پاملا؛ والاس، کلر. (1380). جامعه شناسی زنان. ترجمه منیژه عراقی، تهران، نشر نی.

آقایار، سیروس و شریفی، پرویز(1385) هوش هیجانی، انتشارات سپاهان، تهران.

انیل، جورج و انیل، نینا. (1985). راهنمای ازدواج. ( ترجمه بهزاد رحمتی، 1372). تهران: انتشارات دنیای کتاب، چاپ اول.

اعزازی، شهلا. (1380). خشونت خانوادگی: زنان کتک خورده، تهران: نشر سالی.

اعزازی، شهلا. (1377). خشونت خانوادگی، بازتاب ساختار جامعه، زنان، شماره 50.

اکبرزاده، نسرین .( 1383 ). هوش هیجانی از دیدگاه سالوی و دیگران، تهران، انتشارات فارابی.

احدی، بتول؛ نریمانی، محمد؛ ابوالقاسمی، عباس و آسیایی، مریم.(1386). ارتباط هوش هیجانی، سبک اسناد و خودکارآمدی با رضایت از زندگی در زنان شاغل، مطالعات تربیتی و روانشناسی، 10(1): 127-117.

امین الاسلامی، فریده. (1379). خشونت علیه زنان استان کردستان، طرح پژوهشی، مرکز امور مشارکت زنان.

...

Reference

Ammerman, R. T. and Hersen, M. (1999). Assessment of family violence: A clinical and legal source book. New York: wiley and inc.

 

Averill, j.r.(2007) Together again: Emotional intelligence reconciled. In G.M.zeidner,andR.D.Roberts,(E ds),Emotional intelligence: Knows andunknows(pp.49-71), New York, Oxford Universty

 

Abraham, R. (2007). Negative affectivity: moderator or confound in emotional dissonal out

come relation .

 

Acarson, B. G. and Petrides,k.v., Pita,R., and Kokkinaki,FSociocultural Statuse and Insidence of Marital Violencein Hispanic Families. Spacial issue: Violence against women of color Violence and Victims. 9, 207-222.

 

Bardzil,F and Slaski,M.(2003) "Emotional intelligence fundamentalcompetencies for enhanced seviceprouision, managing service quality", volume 13,No.2.

 

Bar-On, R. (2002), “Emotional and social intehigence: insights from the

emotion qutiont inventory”, The hand book of emotional intelligence,

Sanfrancisco: Jossey –Bass.

 

Bar-On, R. Parker, J. D. A. (2000), Handbook of emotional intelligence,

Sanfrancisco: Jossey-Bass.

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفهوم خشونت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفهوم خشونت,